گزارش 2014 راهبرد اطلاعات ملی آمریکا که امروز توسط "جیمز کلاپر" رونمایی شد، تأکید کرده است که ایران به همراه روسیه، چین و کره شمالی همچنان منافع آمریکا را به چالش می‌کشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گزارش 2014 راهبرد اطلاعات ملی آمریکا که امروز توسط "جیمز کلاپر" رونمایی شد، تأکید کرده است که ایران به همراه روسیه، چین و کره شمالی همچنان منافع آمریکا را به چالش می‌کشند.

چین ، نخستین کشوری است که در این گزارش نام آن برده شده است . گزارش اذعان می کند که چین ، علاقه مند به ثبات در شرق و جنوب شرق آسیا است ، اما این ثبات را بدون حضور  امریکا می خواهد. همچنین چین طی سالهای اخیر به تعریف روشن و واضحی از منافع ملی خود و حوزه نفوذ خود رسیده است. این کشور طی سالهای اخیر دست به نوسازی گسترده در ارتش خود و افزایش بودجه نظامی خود زده است.

روسیه ، کشور بعدی است ؛ این کشور علی رغم اینکه همچنان می خواهد در مسائل کلیدی و حیاتی امنیت بین الملل با آمریکا همکاری و شراکت کند ؛ اما به نفوذ خود در اروپای شرقی ادامه می دهد ، به مرزهای خود حساس است و همچنین آرام آرام سعی در احیای قدرت خود دارد.

این گزارش کره شمالی را تهدیدی دیگر برای آمریکا می داند ، زیرا به طور مستقیم آمریکا را تهدید به بمب اتم کرده است ، و مدام علیه دو متحد سنتی آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی تهدید ایجاد می کند.کره شمالی موشک های دوربرد در اختیار دارد و همچنین ظرفیت تولید بمب اتم هم دارد.

برنامه اتمی ایران از دید این گزارش همچنان یک نگرانی کلیدی برای مقامات آمریکایی به شمار می رود.برنامه اتمی ایران به علاوه توانایی موشکی ایران یک تهدید برای منافع آمریکا به شمار می رود.
همچنین این گزارش مدعی شده است که به دلیل اینکه ایران از تروریسم حمایت می کند ، خطری برای آمریکاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار