محمدرضا كارگر گفت: سازمان میراث فرهنگی باتوجه به امكانات لازم می‌تواند با هر نوع تهدیدی در زمینه آثار موجود در موزه‌ها را دارد.

محمدرضا كارگر مدیركل موزه‌ها و اموال فرهنگی- تاریخی كشور در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور كل ما در موزه‌ها خیلی مشكل نداریم و اشیا از نظر حفاظت در شرایط مطلوب قرار دارند البته ما تلاش می‌كنیم كه این شرایط بهتر شود.  ما ملاحظه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت و با هر عامل تهدید كننده مقابله می‌كنیم. 

وی گفت: موزه‌ها باید از هم تفكیك شوند چون به جز موزه‌های تحت مالكیت سازمان میراث فرهنگی كه تحت نظارت مستقیم ما هستند برخی موزه‌ها به نهادهای خصوصی، نهادهای عمومی و دستگاه‌های دولتی، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان حفظ آثار دفاع مقدس و... تعلق دارند كه تحت نظارت غیرمسقتیم سازمان میراث فرهنگی قرار دارد. 

وی گفت: ایران منطقه‌ای كاملا خشك است، اشیایی هم كه امروز در موزه‌ها نگهداری می‌شوند در همین محیط ساخته شده‌اند و همخوانی خوبی در این زمینه بین اشیا و محیط نگهداری وجود دارد.
 
وی ضمن تأكید بر مطلوب بودن شرایط موزه‌ها با اذعان به وجود مشكل در بخش ویترین، نور، فضاهای داخلی و معماری و شیوه‌های معرفی گفت: باید با استفاده از داشته‌های امروز شرایط آنها را متحول كنیم. 

وی ادامه داد: تمام موزه‌های جدید با تجارب امروز ساخته خواهد شد و  موزه‌هایی كه در گذشته ساخته شدند به مرور زمان مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. 

وی با تأكید بر اینكه در خصوص رعایت نشدن شرایط مطلوب حفاظت در برخی موزه‌ها گفت: در این زمینه آیین‌نامه‌ها و مقرراتی وجود دارد كه البته روی كاغذ است و هنوز اجرایی نشده و تلاش‌های ما در این زمینه ادامه دارد. 


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار