رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد با اشاره به توانایی‌های یزد در زمینه درمان ناباروری، از انتشار ۸۰۰ مقاله جنین شناسی و ناباروری در یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، به مناسبت 5 ژولای روز جهانی جنین شناسی، متخصصان و کارشناسان بیولوژی تولید مثل (جنین شناسی) در همایشی که به همت پژوهشکده علوم تولید مثل برگزار شد این روز را گرامی داشتند و با جدیدترین دستاوردهای این علم آشنا شدند.
 
در این همایش که دانشجویان این رشته نو پا در علم پزشکی هم شرکت داشتند زحمات و تحقیقات علمی اساتید  و کارشناسان این رشته در کشور، یزد و جهان را ارج نهادند.
 
عباس افلاطونیان رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد در این همایش اظهار کرد: استان یزد افتخار دارد که  اولین مرکز علمی است که 24 دانشجوی رشته جنین‌شناسی یا بیولوژی طب تولید مثل را تربیت کرده است که سطح علمی آنها دکتری است.
 
وی افزود: این مرکز برای این دانشجویان فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های آموزشی  برای تبادل علمی و تحقیقاتی با مراکز داخلی.و خارجی از طریق اعزام دانشجو و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک ایجاد کرده است.
 
رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد عنوان کرد: همچنین این مرکز برای این دانشجویان، کارگاه‌های آموزشی علمی، سمینارها و جشنواره‌های مختلف نیز برای آموزش‌های کوتاه مدت آنها برگزار کرده است.
 
وی با اشاره به مقالات ارائه شده در این مرکز توسط اساتید و دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان و اساتید این مرکز همگام با دیگر متخصصان جنین‌شناسی و علوم تولید مثل در دنیا در حال تحقیق و پزوهش هستند و حتی بعضا پا را فراتر از آنها گذاشته و موفقیت‌هایی را به دست آورده‌اند.
 
افلاطونیان گفت: چاپ بیش از 250 مقاله علمی در مجلات علمی داخلی و 100 مقاله در مجلات خارجی، ارائه 450 مقاله و پوستر در کنگره‌های خارج از کشور در کارنامه این اساتید است.
 
وی گفت: رشته جنین شناسی و رشد دانشجو در این رشته برای ما اهمیت دارد و با توجه به تکنیک‌های مهم درمان ناباروری، از ارکان مهم تیم درمانی مشترک مراکز ناباروری، وجود آزمایشگاه‌های مختلف مانند آندرولوژی، جنین شناسی، فریز نمودن نمونه‌ها و داشتن آگاهی علمی از چگونگی روند باروری در مراحل مختلف است.
 
رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد تصریح کرد: بالا بودن آگاهی علمی و توانایی عملی فارغ التحصیلان این رشته سبب می‌شود تا با درصد لقاح بیشتر، جنین با کیفیت بالاتر، درصد ترانسفر بیشتر، فریز با شرایط و برگشت مناسب‌تر از تکرار درصد قابل توجهی از سیکل‌های درمانی جلوگیری شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین این افراد در تکنیک‌های درمانی، پژوهشی سلول‌های بنیادی نقش موثر ایفا می‌کنند.
 
در حاشیه این مراسم دانشجویان با اجرای برنامه‌هایی همچون، کلیپ دستاوردهای علمی، پخش نمایش دانشجویی، اجرای سرود و شعرخوانی و در نهایت با برپایی نمایشگاهی از آثار هنری و عکس، این روز را جشن گرفتند.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم

برچسب ها: جنین ، ناباروری ، پژوهشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.