مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهران گفت: راه‌اندازی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای محصول محور پوشاک در جنوب تهران موجب شده تا فضایی پر رونق در این منطقه برای اشتغال و آموزش جوانان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حمید رضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای محصول محور پوشاک بانوان در منطقه مشیریه تهران هدف از اجرای چنین طرح‌هایی را در سطح کشور و استان تهران بحث مهم آموزش‌های محصول محور عنوان کرد و گفت: به منظور آشنایی جوانان با دنیای واقعی کار و صنعت و همچنین برای رونق کسب و کار و بهبود کیفیت فضای زندگی مردم اقدام به راه‌اندازی این مرکز در راستای تلفیق علم، فن، هنر و مهارت کرده‌ایم.

وی افزود:‌ راه‌اندازی این مرکز با کمک یکی از کارآفرینان و استعداد‌‌های برتر مهارتی کشور و در پی انعقاد تفاهم‌نامه با گروه پوشاک اریکا صورت گرفته است.

خانپور در ادامه تصریح کرد: در این طرح 6 میلیارد تومان تجهیزات کارگاهی به همراه 200 میلیون تومان به منظور بازسازی و تعمیر مرکز از سوی بخش خصوصی هزینه شده است تا شاهد فعالیت یک مرکز پررونق در جنوب تهران برای اشتغال و آموزش جوانان باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه 120 هزار تولید مانتو و پالتو برای سراسر کشور در این مرکز صورت می‌‌گیرد، اظهار داشت: در این مرکز ابتدا دوره شش ماهه آموزشهای مهارتی ارائه می‌شود و پس از اخذ گواهینامه از سوی مهارت‌آموزان و گذراندن دوره کارورزی افراد جذب بازار کار و تولید در این مجموع می‌شوند.

خانپور با تأکید بر اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقده باید ظرف سه سال اشتغال زایی برای یک هزار نفر را در این مجموعه داشته باشیم، افزود: امیدواریم در سایر بخشهای صنعتی، خدماتی، فناوری و ... نیز شاهد این چنین طرح‌هایی باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطر نشان کرد: حمایت از اجرای  طرح‌های اینچنینی در واقع حمایت از تولیدات  داخلی است که از ورود بی‌رویه محصولات خارجی نیز به کشور جلوگیری کرده و از این طریق گام‌های موثری را در راستای توسعه تولیدات ملی و ارج نهادن به این محصولات برخواهیم داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، بهبود ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.