دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید، 200 دانشجوی زن و مرد خارجی، در مراکز آموزش عالی آستان قدس رضوی مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران  حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر سید جلال حسيني بیان کرد: دانشگاه امام رضا(علیه‌السلام) در سال تحصیلی جدید، میزبان 180 دانشجوی زن و مرد خارجی از کشورهای عراق و افغانستان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز میزبان 20 دانشجوی مرد خارجی از کشورهای افغانستان، سوریه و پاکستان است که این دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، كه از سالهاي قبل پذيرش شده اند، در سال تحصیلی 94- 93 در این دو دانشگاه به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامي رضوي با رويكردي تلفيقي حوزوي و دانشگاهي و دانشگاه امام رضا(علیه‌السلام) از ابتدای تاسیس تاکنون، حدود 150 فارغ التحصیل دانشجوی خارجی داشته اند.

حسيني، تاسيس 2 مركز مهم آموزش عالي با رويكردهاي خاص برگرفته از منويات توليت آستان قدس رضوي را از جمله اقدامات موثر و مفيد آستان قدس رضوي برشمرد و اظهار کرد: هدف اصلي آستان قدس رضوي از ايجاد و توسعه سياسي آموزش عالي فرامرزي، معرفي و ارتقاء موقعيت ملي، منطقه‌اي و جهاني مراكز آموزش عالي این نهاد، با هدف ترويج معارف رضوي و اشاعه فرهنگ ناب شيعه در منطقه و جهان اسلام است.

وی عنوان کرد: با توجه به سند چشم انداز آموزش عالي كشور در سال 1404، نظام آموزش عالي به عنوان بنيان علم و فناوري كشور، نظامي رقابت پذير، سرآمد در منطقه، داراي هويت اسلامي– ايراني، مبتني بر آمايش سرزمين و دسترسي همگاني است و در تربيت متخصصاني متعهد، خلاق و كارآفرين، تحكيم بنيان خانواده، حفظ كرامت و منزلت نيروي انساني و تامين نيازهاي جامعه و ثروت آفريني توانا خواهد بود.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوی با بیان این که مرجعيت علمي ايران در منطقه، جايگاه اول علمي و فناوري در منطقه جنوب غربي آسيا به شمار می رود، گفت: طبق سند چشم انداز آستان قدس رضوي، این آستان مقدس تا سال 1404، خود را به عنوان نهادي پيشرو، تعيين كننده و سياست گذار در زمينه بسط و اشاعه فرهنگ ناب شيعه درجهان و داراي عالي ترين مركز علمي، فرهنگي و تبليغي در اشاعه سنت و سيرت حضرت رضا(علیه‌السلام) درجهان، خواهد شناساند.

وی تصریح کرد: این آستان مقدس در پایان این چشم انداز، نهادی الهام بخش، فعال و مؤثر در فضاي فرهنگي كشور، منطقه و جهان اسلام با اتكا به معارف قرآني وسنت و سيره رسول اكرم(ص) و اهل بيت(علیهم السلام) خواهد بود.

حسيني درباره پتانسیل ها و ظرفیت های موسسات آموزش عالی آستان قدس رضوی برای جذب دانشجویان خارجی، بیان کرد: از مهمترين این پتانسيل ها، می توان به وجود ظرفيت هاي تكنولوژيكي بومي ايران كه در شرايط جنگ و تحريم به دست آمده است، بارگاه منور امام رضا(علیه‌السلام) در شهر مشهد و بركات مادي و معنوي حاصله از آن، وجود منابع منحصر به فرد در بعضي رشته‌هاي تحصيلي مانند ادبيات، زبان و فرهنگ فارسي، تاريخ و فرهنگ باستان و اسلام، جامعيت موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي، منطقه ويژه اقتصادي سرخس به لحاظ برخورداری از بهترين امكانات آموزشي، اقتصادي، بازرگاني و كشاورزي و موقعيت استراتژيك و ژئوپولتيك كه در انحصار آستان قدس رضوي است، اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

منبع:ايرنا

برچسب ها: تحصیل ، رضوی ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.