‌مدير گروه فيلم هاي تلويزيوني شبکه دو از پخش ده فیلم صد ثانیه ای «دیدار»، «عاشقان را یافتم»، «شهید غلامعلی»، «خرمشهر»، «استقلال»، «ماهی‌ها نام ندارند»، «آقا محمدحسین»، «دا»، «گلدان» و «شیر مادر» با موضوع دفاع مقدس در قاب «دو درصد» این شبکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو مهدی کریمی افزود: در طول هفته جاری متناسب با هفته دفاع مقدس  ده فيلم صد ثانيه‌اي زیر در قاب «دو درصد» از شبكه دو پخش مي‌شود:
 
1- «دیدار» کاری است از پیمان بیرانوند که در آن زنی با دو فرزندش به استقبال همسر شهید خود رفته و توضیحی از چگونگی زندگیشان در نبود وی برایش می‌دهد.
 
2- «عاشقان را یافتم» کاری است از رحیم الله علیزاده که نقش پررنگ شیرزنان ایرانی در زمان جنگ و دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.
 
3- «شهید غلامعلی» کاری از مهدی شاهسواری که درباره شخصیت و نوع زندگی شهید گرانقدر غلامعلی خزایی است.
 
4- «خرمشهر» کاری است از ابوالفضل مالکی در قالب انیمیشن سه بعدی که انیماتورهای آن آقایان : محسن فلاح، مهدی پاکدل و امین حاج عباسعلی و خانم الهه نقدلو هستند. در این فیلم مبارزه رزمندگان با دشمن در شهر خرمشهر به تصویر کشیده شده است که نهایتاً منجر به برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و پیروزی و آزادی این شهر از چنگال رژیم بعثی می‌شود.
 
5- «استقلال» کاری از رامین فرزانه و بهنام اسدالهی است.  در این فیلم جوان کتابفروشی که خاطرات جنگ و دفاع مقدس برایش مرور می‌شود. با حائل کردن قرآن کریم و قاب عکس امام خمینی و رهبر معظم انقلاب از افتادن کتاب «تاریخ ایران» در قفسه جلوگیری می‌کند و اینچنین بصورت نمادین ثبات و پایداری جمهوری اسلامی را در سایه دین اسلام و ولایت نشان می‌دهد.
 
6- «ماهی‌ها نام ندارند» کاری از سوسن سلامت که در آن به رشادت‌ها و مظلومیت شهدای گمنام پرداخته شده است.
 
7- «آقا محمدحسین» فیلمی از بنیامین اثباتی است.  در این فیلم مادری از پنجره فرزند جانباز اعصاب و روانش را نظاره کرده و زندگی روزانه او را بدین صورت توصیف می‌کند که آقامحمد حسین تنها بازمانده گروه اعزامیشان در جنگ تحمیلی است. هر روز وی ملبس به لباس جنگ در کنار ریل قطار مقابل خانه‌شان می‌نشیند و در خیالش رزمندگان جنگ را سوار بر قطار در حال حرکت می‌بیند و برایشان دست تکان می‌دهد و گاهی به نشانه نشیدن صدای انفجار عکس‌العمل نشان می‌دهد.
 
8- «دا» اين فيلم صد ثانيه‌اي كه برداشتي آزاد از خاطرات نگاشته شده سیده زهرا حسینی در کتاب «دا» که موضوع آن مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق است، ماجرای دختری را به تصویر می‌کشد که کودکی خود را در کنار خانواده، شهر آباد و سرشار از آرامش به خاطر می‌آورد و در دوران جنگ،‌ خود عزیزانش را دفن مي‌كند و سپس براي دفاع از شهر به خيل رزمندگان مي‌پيوندد. اميد میرزايي و عباس سالاري اين فيلم كوتاه را توليد كرده‌اند.
 
9- موضوع فيلم  «شیر مادر» كه کاری است  از مهرداد توکلی به مناسبت روز پاسدار رضایت نامه آوردن یک  نوجوان برای رفتن به جبهه است.
 
10-«گلدان» کاری است از حسین سلطانی پور، دختر جانبازی که یک پا ندارد از لنگه کفشهای پدرش گلدان درست کرده و آنها را کنار حوض می‌چیند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار