نماینده مردم محلات و دلیجان گفت: امروز رکود و بیکاری به عنوان دو معضل اساسی کشور نیازمند تدبیر و درایت و نه شعار و سخنرانی است، واردات بی‌رویه، کاهش تعرفه واردات برخی از محصولات قطعا در جلوگیری از رکود تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۰ شهریورماه) مجلس، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: صدام زبون‌تر از آن بود که دست به ماجراجویی بزند، بلکه آنچه در این بین مهم است، نقش آمریکای جنایتکار در تحریک و حمایت از این عنصر مزدور بود.  
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ملت ما هیچگاه این جنایت‌ها را فراموش نخواهد کرد و کسانی که امروز به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند، دچار آلزایمر سیاسی و تاریخی شده‌اند، آیا اینان حمله به هواپیمای مسافربری در دوران جنگ را فراموش کرده‌اند، آیا شقاوت آمریکایی‌ها را در حمله به کشتی ایران ارج و تجاوز به سکوهای نفتی، حمایتهای سیاسی- تسلیحاتی از صدام و تحریم خرید نفت ایران و صد‌ها جنایت دیگر این قدرت خونخوار را به نسیان سپرده‌اند.  
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمی در ادامه افزود: من به کسانی که به ریسمان پوسیده آمریکا تمسک می‌جویند و آن را حل المسائل مشکلات کشور می‌دانند، بار دیگر گوشزد می‌کنیم که یکبار دیگر لیست سیاه جنایات عفریت دون صفت را بار دیگر مرور کنند و از خوش خیالی نجات پیدا کنند تا خدای نکرده در دام غداره بند بین المللی گرفتار نشوند و دست به اقدام نابه‌جا نزنند.  
 
وی بیان داشت: سیاست‌های کلی علمی و فناوری توسط مقام معظم رهبری تکلیف ما را دوچندان کرده است و سودمندانه ابراز باید کرد که امروز تنها یک درصد از تولید ناخالص داخلی به امر پژوهش اختصاص یافته و تعیین سقف ۴ درصد می‌تواند جهشی در فناوری کشور به وجود بیاورد و عزم ملی، هماهنگی و همراستایی، باور به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور و استفاده از تمام توان اساتید و نخبگان می‌تواند در اجرایی کردن این سیاست‌ها ما را توفیق رساند.  
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمی اظهار داشت: مبادا عده‌ای با برگزار چند نشست و صدور اطلاعیه و سپس بی‌عملی، فراموشی و‌‌ رها کردن این سیاست‌ها در پیچ و خم گرفتاری‌های روزمره و چاه سمینارهای بی‌حاصل موجبات ابترماندن این منشور را فراهم آورند.  
 
نماینده مردم محلات و دلیجان بیان داشت: کمدی مبارزه با تکفیری‌های بعثی توسط آمریکا و چند کشور دست نشانده موجب انبساط خاطر افکار عمومی را فراهم نموده است که این نمایش مضحک بار دیگر چشم بندی سیاسی و دروغگویی این کشور‌ها را در مسائلی چون دفاع از حقوق بشر، دموکراسی، مبارزه با اشاعه سلاح‌های تسلیحاتی و کشتار جمعی و... برملا کرد.  
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمی با تبریک شروع مهرماه، بهار تعلیم و تعلم و جوانه زدن دانش و تحصیل به تمامی دست اندرکاران، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان، تصریح کرد: پرهیز مسئولان از حاشیه سازی در دانشگاه، آموزش و پرورش و دوری از نگاه‌های جناحی و سیاسی، بکارگیری مدیران توانمند و انقلابی و اجتناب از حذف مدیران انقلابی می‌تواند محکی اساسی برای میزان توفیق این عزیزان باشد.  
 
نماینده مردم محلات و دلیجان با تذکر به وزیر محترم کشور گفت: سونامی بی‌جهت تغییرات از یکسو، بکارگیری برخی از چهره‌های مسئله دار و فتنه انگیز از سوی دیگر در استان مرکزی موجب سلب اعتماد عمومی را فراهم کرده است که امید است با تذکر به موقع به مدیریت ارشد استان که متاسفانه به علت کهولت سن دیگران او را مدیریت می‌کنند، از شیوع این ضایعه جلوگیری کنند.  
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری افزود: آقای استاندار برنامه خود را به دور از شعار عملکرد یکساله خود را در زمینه تامین پزشک، جاده، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، رفع مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر به صورت شفاف ارائه دهد.  
 
وی خطاب به وزیر کشور، وزیر اقتصاد گفت: استاندار در چند جلسه بیان داشت که هیچگونه بودجه‌ای برای امور اضطراری استان در اختیار ندارد، آیا این خبر صحیح است؟ اگر صحیح است دست وی را باز بگذارید تا بتواند مسائل را مدیریت کند و اگر صحیح نیست به وی تذکر جدی داده شود.  
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری خطاب به وزیر کشور و وزیر بهداشت گفت: ضمن تشکر از اقدامات وزیر بهداشت، نسبت به اختصاص پزشک متخصص و عمومی به روستا‌ها و شهرهای حوزه انتخابیه در فصل نقل و انتقال بذل لطف بفرمایید.  
 
وی خطاب به وزیر شهر و راه سازی گفت: ان شاءالله تکمیل راه دلیجان- نراق، مشهد اردهال، راه دلیجان- محلات حدفاصل باقرآباد نسبت به روشنایی اینجاده‌ها و تعیین تکلیف مسکن مهر در حوزه انتخابیه و تعیین تکلیف جاده کمربندی شرقی دلیجان، سیاست و روش این وزارتخانه به اطلاع عموم برسانیم.  
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمی ضمن تذکر به رئیس جمهور اظهار داشت: امروز رکود و بیکاری به عنوان دو معضل اساسی کشور نیازمند تدبیر و درایت و نه شعار و سخنرانی است، واردات بی‌رویه، کاهش تعرفه واردات برخی از محصولات قطعا در جلوگیری از رکود تاثیری نخواهد داشت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار