نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: قطعا واردات خودرو بالای یک میلیارد تومان و با مصرف ۲۲ لیتر در صد کیلومتر دارای توجیه اقتصادی و فنی نیست حال این سوال پیش می‌آید که چگونه به ما قطعات خودرو نمی‌دهند اما خوردوهای گران قیمت خود را به ما می‌فروشند، مجلس باید به ندای رهبری گوش فرا دهد و تعرفه سنگینی را برای واردات خودرو تعیین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز یکشنبه در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ما امروز اگر سربلند و سرافراز هستیم قطعا مدیون خون شهدا و مدیریت حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور مذاکره شما با اوباما رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته چه نتیجه‌ای جز افزایش تحریم‌ها برای کشور داشت از این رو مواظب باشید که امسال این موضوع بار دیگر تکرار نشود.

قاضی‌پور خطاب به وزیر آموزش، پرورش با انتقاد از بی‌برنامگی و اجرایی نشدن اصل سوم قانون اساسی در حوزه آموزش و پرورش، گفت: چرا این قانون برای همه اجرا نمی‌شود چرا قدر و منزلت معلمان حفظ نمی‌شود، چرا مدیران مدارس دولتی به علت نبود اعتبار از دانش آموزان پول طلب می‌کنند، چرا معلمان ورزش بدون دیدن آموزش به کلاس‌ها می‌روند چرا قانون استخدامی از سوی وزارتخانه اجرایی نمی‌شود که هم اکنون شاهد هستیم که معلمان حق التدریسی بار‌ها در مقابل مجلس تجمع می‌کنند از این رو این موضوعات باید اصلاح شود.

وی گفت: در شرایط کنونی اقدامات وزارت آموزش و پرورش موجب شده که اختلاف شدید طبقاتی در این حوزه ایجاد شود و انواع مدارس شامل مدارس دولتی، هیئت امنایی، غیرانتفاعی، استثنایی، استعدادهای درخشان، مشارکت مردمی، ایثارگران و برخی دیگر ایجاد شود.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور برای نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد: متاسفانه تاکنون این وعده عملیاتی نشده است از این رو شاهد هستیم که تنها نتیجه جلسات کارگروه نجات دریاچه ارومیه تعطیلی بخش کشاورزی این منطقه بوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه نتایج اولیه بازی‌های آسیایی مایوس کننده است افزود: امیدوارم در ادامه اخبار خوشحال کننده‌ای منتشر شود از طرفی دیگر گودرزی باید از حق علی دایی سرمربی قبلی پرسپولیس دفاع کند. همچنین در اینجا از والیبالیست‌های ایران که در مسابقات جهانی خوب درخشیده‌اند به ویژه سعید معروف تقدیر و تشکر کنم.

قاضی پور با تاکید بر اینکه تولید ملی در سال مدیریت جهادی نگرش و توجه به نیروی انسانی و کارگران را می‌طلبد، گفت: قطعا باید حقوق این افراد متناسب با معیشت آن‌ها تنظیم شود حال شاهد هستیم که عده‌ای یک شبه پول هنگفتی را به جیب می‌زنند مانند وارد کنندگان خودروهای لوکس اما برخی کارگران حتی توان خرید یک عروسک برای کودک خود را ندارند حال آیا این موضوع با اصل سوم قانون اساسی منافاتی ندارد از طرفی دیگر چرا بند ۸ و ۹ اصل چهلم قانون اساسی اجرایی نمی‌شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: در اینجا از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که در مذمت واردات سخن می‌گویند و هیچ‌گاه از آن غفلت نکرده و از دولت و مجلس می‌پرسیم که چرا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی دقت نمی‌شود و چرا ارزش واردات در نیمه سال جاری برابر ارزش تولید خودرو شده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر قطعا واردات خودرو بالای یک میلیارد تومان و با مصرف ۲۲ لیتر در صد کیلومتر دارای توجیه اقتصادی و فنی نیست حال این سوال پیش می‌آید که چگونه به ما قطعات خودرو نمی‌دهند اما خوردوهای گران قیمت خود را به ما می‌فروشند، مجلس باید به ندای مقام معظم رهبری گوش فرا دهد و تعرفه سنگینی را برای واردات خودرو تعیین کند. همچنین باید خودروهای داخل با کیفیت مطلوب و با قیمت ارزان تولید شود تا همه مردم بخرند.

قاضی‌پور با تأکید بر ضرورت رقابت‌پذیری تولیدات آن را یک اصل مهم برشمرد و اظهار داشت:‌ حفظ بازار به معنی حفظ تولید ملی است؛ ما با واردات خودرو مخالفیم اما این به آن معنی نیست که خودروی تولید داخل به قیمت گران به دست مصرف‌کننده برسد، بلکه قیمت خوردو باید 30 درصد کاهش یابد.

وی خطاب به وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی عنوان کرد:‌ موضوع بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه را پیگیری کنید و بیمه آنان که تاکنون بیمه بوده‌اند را تداوم دهید.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد عدم رسیدگی به وضعیت گاز شهری ارومیه گفت: آقای ابوترابی‌فرد شما قول پیگیری در این مورد دادید اما وزیر نفت لوله‌های لازم را نخرید.

قاضی‌پور در پایان از ابوترابی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهد داشت، خواست استیضاح وزیر نیرو را مطرح کند که ابوترابی‌فرد در پاسخ به دو درخواست آخر قاضی‌پور گفت: دغدغه ما مسائل ملی و مسئله آب شرب و سایر منابع ملی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار