ستاری گفت: در راستای ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری هم اکنون پژوهش ها خیلی سریع به بازار نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نشست  دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی در جمع خبرنگاران در خصوص ابلاغیه سیاست‌های علم و فناوری مقام معظم رهبری گفت: در راستای این ابلاغیه  قدم اول کمی سازی سیاست‌ها است که باید اتفاق بیافتد و ما امیدواریم در این راستا اهداف کمی را به برنامه‌ها و زمان بندی مناسب آن به موقع ارائه دهیم.

وی در خصوص چالش‌های پیشرو  مبنی بر ابلاغیه این سیاست‌ها افزود: امسال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بازار و فرهنگ مد نظر است تا بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم چرا که این پژوهشها خیلی سریع به بازار نمی‌رسد بنابراین نوع حرکت آن باید تفکیک شود.

ستاری تصریح کرد: پژوهش یا بنیادی است و یا قابلیت تجاری را دارد و امسال صندوق حمایت از پژوهشگران را مامور کرده‌ایم برای کمک به پژوهش‌های بنیادی.

سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نیویورک

ستاری در ادامه در خصوص سفر خود به نیویورک و اهداف این سفر گفت: در این سفر بیشتر بحث بر روی همکاری بر روی ایرانیان خارج از کشور است چه آنهایی که در خارج از کشور هستند و چه دانشجویان چرا که هم اکنون 9 هزار و 600 دانشجوی PHD در دانشگاه‌های آمریکا از ایران مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: فعالیت این دانشجویان در شرکت‌های ملی فناوری نیز از دیگر اهداف این برنامه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.