محرک ها و دلایل مهاجرت جوانان فلسطینی چیست...؟ اسباب سیاسی مهاجرت غیر قانونی کدام است..؟ پیام شهدای مهاجرت غیر قانونی به رهبران فلسطینی چیست..؟ این گزارش، بدین سوالات پاسخ گفته است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از"فلسطین الآن"؛ ثبات، پایداری و بقای در سرزمین فلسطین، مفهومی فرهنگی است که در وجود هر فلسطینی نهادینه شده و آنچه از حالت های مهاجرت غیر قانونی در جریان است، بدان تن نمی دهیم و از همگان می خواهیم که به صورت جدی در مقابل آن بایستند؛ هر چند این موضوع، ما را از تفحص در مورد محرک ها، دلایل و پیام های آن، باز نمی دارد.

بدون تردید و به طور قطع، می توان گفت که بخش بزرگی از جوانان غزه، به مهاجرت غیرقانونی به کشورهای اسکاندیناوی می اندیشند و شاید، غرق شدن یک قایق چند روز پیش و شهادت چند نفر، یکی از فصل های این تراژدی است که مسوولیت آن، به عهده ی طرف های بسیاری است که از اسرائیل که سرزمین های فلسطینی را اشغال کرده، شروع می شود، تا جامعه ی بین الملل که از مسوولیت های خود شانه خالی کرد وعلیه ملت فلسطین دسیسه پردازی کرده است؛ علاوه براین، گروه های فلسطینی و دولت خودگردان، بویژه رئیس آن، که از فراهم شدن ساده ترین مایحتاج برای زندگی و پایداری جوانان فلسطینی خودداری کردند، در این تراژدی، نقش پررنگی دارند.

محرک ها و دلایل مهاجرت جوانان چیست...؟ اسباب سیاسی مهاجرت غیر قانونی چیست..؟ پیام شهدای مهاجرت غیر قانونی به رهبران فلسطینی چیست..؟

مهم ترین دلایل و محرک های مهاجرت جوانان فلسطینی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
1. نا امیدی جوانان نسبت به آینده، دست یافتن به شغل، ازدواج، مسکن و حتی دست یابی به آب شرب و برق
2. احساس روبه رشد جوانان بع عدم وجود عدل و عدالت اجتماعی
3. سه جنگ، طی شش سال و احساس نا امنی، بی ثباتی و شکست روند سیاسی و دیپلماتیک در تشکیل دولت
4. ناکامی دولت خودگردان فلسطین، گروه ها و جامعه ی مدنی در برآوردن خواسته های جوانان
5. وجود تفرقه و سوء استفاده شدید
6. احساس خودباختگی جوانان در مقابل تمدن معاصر اروپایی، در مقایسه با درگیری هاف عقب ماندگی و فساد در منطقه ی عربی
اما دلایل سیاسی مهاجرت غیرقانونی جوانان از سرزمین های فلسظینی، بسیار مهم است؛ مدت هاست که اسرائیل برای خالی کردن فلسطین از ساکنان اصیل خود تلاش می کند؛ در این راستا، مسوولان فلسطینی و عرب، باید با جدیت هرچه تمام تر، با ریشه یابی و برنامه ریزی دقیق، در مقابل آن بایستند؛ چراکه ج.انان نا امید فلسطینی در مقابل خود دو گزینه بیشتر ندارند که هر دوی آن تلخ است:
اول: اصرار بر مهاجرت که بر دولت های اروپایی که خود از بحرتان شدید اقتصادی رنج می برند و نیز بر آینده ی آرمان فلسطین که شهروند فلسطینی و تمسک آن به وطن خود، یکی از مهمترین محورهای آن است، تاثیر خواهد گذاشت.

دوم: جوانان فلسطینی به سمت افراط گرایی و تروریسم متمایل شوند

براین اساس، خون شهدای غرق شده در دریا، با پیام های خود به رهبری فلسطین و تمام عناصر نظام سیاسی فلسطینی، چنین می گوید: شما در مقابل خداوند و میهن، مسوول خون های ما هستید، درست است که به ما برای خروج و مهاجرت چراغ سبز نشان ندادید، ولی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، ما را به ترک میهن خود و جست و جوی وطن جدید، تحریک کردید و مسائل و آرزوهای جوانان را نادیده گرفتید؛ شما مشکلات بیکاری، مسکن و آموزش را برطرف نساختید و در تحقق وحدت ملی، ناکام بودید؛ در نتیجه ما را در مقابل سه خطر، واگذاردید: بیماری، فقر، بی دانشی.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار