رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی تصریح کرد: هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید، دفاع مقدس بخشی از فرهنگ غنی اسلامی است که در دفاع از اسلام و کشور اسلامی‌ ما به ظهور و بروز رسید.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی که به‌ مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس انتشار یافت، آورده است: 31 شهریور ماه بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است، روزهایی که ذره ذره خاک میهن اسلامیمان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله  افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.

سرزمین‌های مقدسی همچون شلمچه، دوکوهه، هویزه، طلائیه و ... زادگاه بزرگ‌مردانی است که تاریخ به وجودشان مباهات دارد، رزمندگان جان‌برکفی که با فرمان‌برداری از روح خدا آن ابرمرد آسمانی و فرماندهی کل قوا فصل بلندی از انسانیت و کرامت والایش را بنیان نهاده و در هشت سال دفاع مقدس، اوج هنرنمایی‌های فوق بشری را به نمایش گذاشتند.
 
در قسمتی دیگر از پیام آمده است: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.

ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود، دست یازیدند.
 
در ادامه پیام تصریح شده است: هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید، دفاع مقدس بخشی از فرهنگ غنی اسلامی است که در دفاع از اسلام و کشور اسلامی‌مان در کشور به ظهور و بروز رسید و احیا کننده خودباوری مردمی بود که با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزّت و عظمت دینشان، جامعه‌‏ای خودشکوفا داشته باشند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه چنین آورده است: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه‌ای آکنده از شهامت، ایثار، حماسه و ایمان.
 
در پایان پیام چنین آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران، مراتب تهنیت و تبریک خویش را به مناسبت این ایام غرور آفرین ابراز نموده و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی و توفیقات روزافزون مردم شریف‌مان علی‌الخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان قهرمان را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و در پرتو منویات رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای (مدظله العالی) مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار