وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای تاکید کرد بغداد با ورود نیروی زمینی خارجی به خاک این کشور مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"ابراهیم الجعفری" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الحره" گفت: نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل رویکردی هشدارآمیز در قبال خطر تروریسم داشت که این خطر نه تنها عراق بلکه جهان را تهدید می‌کند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه رایزنی‌ها در مورد تعیین وزیران دفاع و کشور جریان دارد و جدیت عراق و همپیمانانش را تضعیف و یا تعطیل نمی‌کند، ابراز امیدواری کرد که در مورد تعیین وزیران دفاع و کشور تا چند روز آینده توافق حاصل شود.

وزیر امور خارجه عراق افزود: دولت ابتکار عمل منشور ملی فراگیری را که در آن پرونده‌های دولت، پارلمان، سیاست‌های عمومی و قوانین مطرح شده لحاظ شده، ارائه داده و این سند با توافق تمامی گروه‌های سیاسی تهیه شده است.

"ابراهیم الجعفری" اظهار داشت: تروریسم بین کردستان و بغداد، کرد و عرب، سنی و شیعه و مسلمان و غیرمسلمان هیچ تفاوتی قائل نیست.

وی همچنین از ابراز آمادگی عربستان سعودی برای بازگشایی سفارت این کشور در بغداد و ازسرگیری روابط با عراق خبر داد و بر مخالفت دولت عراق با مشارکت نیروهای نظامی خارجی در عملیات نظامی علیه داعش تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق افزود: "فالح الفیاض" مشاور امنیت ملی عراق در جریان سفر به دمشق این موضوع را که دو کشور با خطری مشترک روبرو هستند به اطلاع "بشار اسد" رسانده و دمشق هم درک خود را از این موضوع ابراز داشته است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار