باید زمینه‌های استفاده از شاخص‌های عروسکی کشورمان را در نوشت افزارها فراهم کنیم، با توجه به وجود سرمایه‌های لازم در این زمینه، به معنای واقعی از آن استفاده نمی کنیم.

ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار  تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص محدود بودن شاخص‌های عروسکی با توجه به گذشت حدود 15 دوره از جشنواره نمایش های عروسکی گفت: افرادی که در عرصه نمایش عروسکی فعالیت می‌کنند زحمات زیادی کشیده‌اند و در همه ابعاد از جمله کودک، نوجوان  و بزرگسالان کارهای مختلف و متفاوتی انجام داده اند، اما امکاناتی که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد،کم است و آنان با مشکلاتی چون کمبود سالن، نبود تبلیغات لازم در ارتباط با نمایش عروسکی و غیره  رو به رو هستند.

وی عنوان کرد: نکته های حائز اهمیت این است که نمایش عروسکی صرفا برای کودکان نیست و قشر بزرگسالان را هم دربر می‌گیرد.
 
راد درخصوص تاثیر نمایش عروسکی بر روی اقشار مختلف در زمان های متفاوت اظهار کرد : نمایش‌های عروسکی تاثیرهای زیادی بر روی اقشار مختلف به ویژه کودکان در زمان‌های متفاوت دارد، زیرا آنان به دلیل راحت‌تر بودن ارتباطشان با عروسک، اثرپذیرتر شده و این امر موجب فعال شدن ذهن آنان، به کارگیری تخیل و بسیاری از موارد در زمینه آموزش، پرورش، تربیت و مسائل زیبا شناسی می‌شود.

وی ادامه داد: باید زمینه‌های استفاده از شاخص های عروسکی کشورمان در نوشت افزار ها را فراهم کنیم، هنگامی که سرمایه‌های لازم را در این زمینه داریم و به معنای واقعی از آن استفاده نمی‌کنیم در حقیقت در حال از دست دادن این سرمایه‌های انسانی هستیم.

راد مدیر عامل خانه تئاتر اذعان داشت: انتظارات فراوانی از کودکان و نوجوانان خود داریم ولی امکانات لازم را در اختیارشان قرار نمی‌دهیم، اکثر کودکان کشور ما از سی‌دی‌های اسپایدرمن و بتمن و غیره که از دیگر کشورها وارد می‌شوند استفاده می‌کنند. اما کودکانمان از آنچه که در رابطه با فرهنگ،‌اساطیر و افسانه های ما است و در داستان‌ها نهفته  بوده ، بی‌بهره هستند زیرا آنها را در این زمینه تغذیه نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.