محققان به تازگی نقصی در مسیر سلول‌های سیگنالینگ کشف کرده‌اند که باعث تولید بیش از حد پروتئین‌های سمی در مغز بیمار آلزایمری می‌شود. این کشف تازه می‌تواند زندگی ۲ تا ۵ درصد مردم جهان را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان به تازگی نقصی در مسیر سلول‌های سیگنالینگ کشف کرده‌اند که باعث تولید بیش از حد پروتئین‌های سمی در مغز بیمار آلزایمری می‌شود و این عاملی برای قطع ارتباط بین نرون هاست. 

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که پتانسیل هدف قرار دادن این نقص بوسیله دارو‌ها ممکن است این مسیر منقوص را جوانسازی کند. 

گوجون بو می‌گوید: این نقص احتمالا تنها عامل توسعه بیماری آلزایمر نیست. اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که این بسیار مهم است و می‌تواند سرآغاز پیدایش روش درمانی و یا پیشگیرانه‌ای جدید باشد. 

دانشمندان در این پروژه، با استفاده از موش‌های آزمایشگاهی، سر نخی از این نقص را کشف نموده‌اند. آن‌ها می‌گویند تراکم کم گیرنده‌های لیپوپروتئین نیز مشهود است و موش‌های بدون پروتئین LRP۶ سیگنال‌های نا‌کاملی را ارسال می‌کردند. 

با این یافته‌ها استراتژی بعدی محققان شناسایی مولکول‌های بلوری کوچکی است که بتواند LRP۶ را بازیابی کرده و عوارض جانبی نیز نداشته باشد. این راهکار تازه می‌تواند زندگی ۲ تا ۵ درصد مردم جهان را متحول سازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.