معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گروه‌های مرتبط با القاعده بعد از یک دهه عملیات‌های تروریستی در افغانستان و عراق حرفه‌ای تر شده‌اند و آمریکائی‌ها اکنون متوجه این قضیه شده‌اند و خواستار همکاری با ایران هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمد یوسف حاجی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا با "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ششمین اجلاس موفقیت آمیز کمیسیون مشترک بین دو کشور در تهران گفت: روابط بین دو دولت در سطح خوبی قرار دارد اما نقش پارلمان‌ها بویژه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار مهم است.
 
وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کنیا حائز اهمیت است و جایگاه تاریخی کنیا بعنوان دروازه شرقی ورود اسلام به قاره آفریقا همواره مورد توجه ما قرار داشته و ورود بازرگانان ایرانی به آفریقا دارای تاریخ طولانی است.
 
امیر عبداللهیان تصریح کرد: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی بین دو کشور وجود دارد و طرفین می‌توانند با هم‌فکری و همکاری پارلمان‌های دو کشور چشم انداز بهتری برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین دو کشور ترسیم کنند.
 
وی در رابطه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه، گفت: از ابتدای بحران سوریه به غربی‌ها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می‌کند و گروه‌های مرتبط با القاعده بعد از یک دهه عملیات‌های تروریستی در افغانستان و عراق حرفه‌ای‌تر شده‌اند. آن‌ها می‌توانند در هر نقطه از جهان عملیات‌های تروریستی خطرناکی انجام دهند و آمریکائی‌ها اکنون متوجه این قضیه شده‌اند و خواستار همکاری با ایران هستند، اما در نیت آن‌ها برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم.
 
رئیس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های همه جانبه با ایران گفت: کنیا از پیشرفت‌های اخیر ایران در ابعاد علمی و فناوری مطلع است و دولت و پـارلمان کنیا علاقمند بـه توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار