یک روانشناس گفت: پژوهش و کشف بنیادی مسائل علمی می‌تواند دانش آموز را به درس خواندن تشویق و ترغیب کند.

عشایری روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه موضوع یادگیری و احساس مثبت به درس خواندن توسط روانشناسان مخصوصا روانشناسان تربیتی در دست بررسی است.  
وی افزود: یادگیری بوسیله مغز و داشتن عشق و علاقه و انگیزه به موضوع بسیار بحث مهمی است که باید به فرد اجازه داده شود تا به کشف بنیادی مسئله بپردازد.  
 
این روانشناس ادامه داد: پژوهش نباید فقط مختص دانشجویان دانشگاه باشد و بهتر است به دانش آموزان نیز این اجازه داده شود و باید غیر از انگیزه‌ای که معلم و محیط مدرسه به دانش آموز می‌دهند باید مکان‌های دیگر هم به دانش آموز فرصت پژوهش دهند.  
 
عشایری بیان کرد: دانش و تشویق به آموختن آن در نتیجه ترغیب فرد به تمرین و دخل و تصرف علمی به وجود می‌آید همچنین باید به دانش آموز اجازه اشتباه و شکست را داد و بدون سرکوب کردن وی را به ادامه راه و اعتماد به دانش سوق داد.  
 
وی با اشاره به تشویق دانش آموزان به درس خواندن، خاطر نشان کرد: بهتر است در مدرسه بین دانش آموزان تیزهوش و بقیه آن‌ها فرقی گذاشته نشود و از دانش آموزان با استعداد خواسته شود تا برای تشویق به دانش آموزان متوسط و ضعیف کمک شود تا در ضمن یادگیری تمام دانش آموزان مسئولیت‌پذیر و دارای هویت شخصی شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تشویق ، محصلان ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار