مدیرکل محیط زیست کرمانشاه گفت:دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی(اتوکلاو و هیدروکلاو) در ۸۰ درصد از بیمارستان‌های استان فعال و در ۲۰ درصد دیگر در دست راه‌اندازی است

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛تورج همتی، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، عنوان کرد: از این رقم 2900 کیلوگرم مربوط به 23 بیمارستان موجود در استان است که البته در این بیمارستان‌ها حدود 23 کیلوگرم نیز پسماند دارویی و شیمیایی تولید می‌شود. حدود 106 درمانگاه عمومی و تخصصی نیز در استان فعال هستند که روزانه 198 کیلوگرم پسماند عفونی و 12 کیلوگرم پسماند شیمیایی و دارویی تولید می‌کنند. مابقی زباله‌های عفونی توسط سایر مراکز درمانی تولید می‌شود.
 
همتی اظهار داشت: همه 13 بیمارستان موجود در شهرستان کرمانشاه مجهز به دستگاه‌های بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی(اتوکلاو و هیدروکلاو) هستند. در مجموع 80 درصد بیمارستان‌های استان مجهز به این سیستم‌ و 20 درصد دیگر نیز در دست تجهیز است.
 
وی افزود: زباله‌های عفونی پس از بی‌خطرسازی و تبدیل به تراشه توسط دستگاه‌های مذکور به سایت دفع زباله‌های کرمانشاه منتقل می‌شوند و در آنجا توسط شرکت‌های بی‌خطرساز همراه با آهک دفن می‌شود تا به مروز تجزیه و بسوزد و خطرات آن به حداقل برسد و امکان بازگشت آن توسط برخی افراد به چرخه تولید از بین برود.

منبع:نسیم

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.