400 دانش آموز کلاس اولي به نمايندگي از دانش آموزان سراسر کشور، روز گذشته جشن شکوفه ها و سال تحصيلي جديد را با زيارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، اين دانش آموزان به نمايندگي از 114 هزار دانش آموز کلاس اولي خراسان رضوي و هزاران دانش آموز ابتدايي کشور در جشن شکوفه ها به ميزباني آستان قدس رضوي در مراسم رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي شرکت کردند وبا اهداي گل به آستان ملکوتي حضرت امام رضا (ع)، سيدجواد حسيني افزود: اين حضور فرصتي است تا دانش آموزان، در کنار علم آموزي در مدرسه با اخلاق و سيره ائمه اطهار(ع) آشنا شوند.



مدير کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي در اين مراسم گفت: جشن خرد و علم در سراسر کشور براي دانش آموزان کلاس اول برگزار مي شود اما دانش آموزان خراساني به نمايندگي از همه دانش آموزان اين مرحله جديد و مهم از زندگي خود را با حضور در آستان مبارک حضرت امام هشتم (ع) آغاز مي کنند.

سيدجواد حسيني افزود: اين حضور فرصتي است تا دانش آموزان، در کنار علم آموزي در مدرسه با اخلاق و سيره ائمه اطهار(ع) آشنا شوند

وي تصریح کرد: سال تحصيلي جديد همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز مي شود و اين امر نشان از ضرورت گراميداشت و معرفي شهداي دفاع مقدس به نسل جديد است.

114هزار کلاس اولي در استان خراسان رضوي نيزروز گذشته همزمان با سراسر کشور با حضور در مدرسه، وارد مرحله جديدي از زندگي شدند.

معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي در اين باره به خراسان گفت: اين تعداد دانش آموز با حضور در حدود ۵ هزار مدرسه ابتدايي سال تحصيلي ۹۴-۹۳ را آغاز کردند.

طاهره عرفانيان افزود: در مقايسه با سال تحصيلي گذشته شمار دانش آموزان کلاس اولي استان خراسان رضوي ۳ درصد رشد دارد.

وي هدف از برگزاري اين جشن راآشنا شدن پايه اولي ها با فضاي آموزشي و مدير و معلم مدرسه عنوان کرد تا به دور از هياهوي روز اول مهر، احساس خوبي نسبت به مدرسه داشته باشند.

امروز هم يک ميليون دانش آموز ديگر در استان با قدم گذاشتن در مدارس، سال جديد تحصيلي را آغاز مي کنند و در بهار علم ودانش جشن مي گيرند.

در اين مراسم برنامه هاي فرهنگي و تواشيح اجرا و بسته هاي فرهنگي و متبرک به اين دانش آموزان اهدا شد.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.