رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خشک کردن درختان باغات برای ساخت و ساز گفت: صدور مجوز تنها زمانی صورت خواهد گرفت که 70 درصد از درختان پس از اتمام پروژه باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای شهر و در پاسخ به اظهارات محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا در خصوص پروژه برج باغ و بوستان مادر با بیان اینکه نباید به مصوبه برج باغ حمله کنیم چراکه مجوز ساخت با سطح اشغال 30 درصدی تدبیری برای حفظ باغات بوده، اظهار داشت: علت این امر هم عدم توانایی شهرداری در خرید تمام باغات شهر علی رغم خشک نمودن باغات توسط صاحبان آنان برای ساخت و ساز بود که اجازه ساخت و ساز با سطح اشتغال 30 درصد به جای 60 درصد و صدور مجوز شش طبقه به جای سه طبقه در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه البته باید دانست که سطح اشتغال در زیر زمین هم نباید از 30 درصد تجاوز کند،‌ افزود: چرا که ممکن است سبب خشک شدن 70 درصد باقیمانده درختان در حین ساخت و ساز شود،‌ افزود: برای ممانعت از بروز این مسئله نیز آقای تندگویان در حال تهیه طرحی است که بر اساس این طرح ارائه پایان کار به سازندگان مشروط بر باقی ماندن 70 درصد درختان خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مسائل مطرح در خصوص ایجاد کنسول در پیاده‌روها نیز اظهار داشت: در طرح تفصیلی جدید، کنسولها در معابر با عرض کمتر از سی متر حذف شده و ایجاد کنسول در پیاده روی کوچه‌های 8، 12، 14 متری نیز به منزله تخلف است که درصورت ارائه گزارش شهروندان از ساخت و ساز آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.

چمران در پاسخ به مسائل مطرح در پروژه بوستان مادر نیز خاطر نشان کرد: اجازه بدهید پس از بررسی کمیسیون‌های تخصصی و حضور شهرداری این موضوع برای همیشه حل و فصل شود.

*چمران: شهردار منطقه یک به صحن شورا حضور یابد/ مسجد جامعی: این نابسامانی‌ها هیچ توجیهی جز کسب منافع و درآمد در کوتاه مدت ندارد


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شهر احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت،‌ خدمات شهری و محیط زیست شهر شورای اسلامی شهر تهران به اشاره به نامه  مهندس میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص شهرداری منطقه یک افزود: در این نامه آمده است در دو سال گذشته به شهردار منطقه نوشته‌اند وقتی جناب عالی و معاون وقت شهرداری تهران از نابسامانی کوهپایه ولنجک بازدید نمودند بازدید نمودیم به متقاضیان برای سایر قطعات موجود در حریم 1800 متری پروانه صادر گردید که با مراعات آسمان همسایه‌ها از هفت تا نه طبقه ملک خود را بسازند اکنون یکی از گروه‌های دارای مجوز علاوه بر چهار طبقه زیر زمین یازده طبقه روی همکف بنا کرده که در این صورت باید پرسید آیا حقوق همسایگی رعایت شده است؟



وی با بیان اینکه در گزارش قبلی خود وضع نابهنجار ولنجک شمالی و مشکلات متعدد را تشریح کردند، اظهار داشت: هر چند حضور آن پروانه‌های ظاهراً برعهده گروه تطبیق بوده اما آن گروه سهل انگار است چرا که مجتمع توچال را نادیده گرفته در حالی که مراجعان آن مجتمع نیازمندی‌هایی از جمله امکان تردد بدون معطلی ازجمله امکان تردد بدون معطلی و توقف خودروها و موتور سیلکت‌ها و عبور عابران پیاده دارد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر دسترسی مجتمع توچال از طریق خیابان ولنجک انجام می‌شود که به دلیل دایر شدن غیر اصولی کارگاه ساختمانی در کنار دروازه ورودی مجتمع  و توقف انبوه خودروها تردد در این مکان با مشکلات بسیاری توأم شده، گفت:‌ زمینهای غربی دروازه مجتمع نیز جزو منابع طبیعی است که در دوران تصدی شهردار پیشین به کارکنان شهرداری واگذار شده و در نتیجه امکان مکانی برای تردد را غیرممکن ساخته است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه از سه سال پیش کاربری زمین‌های واقع شده در دو طرف بلوار دانشجو از فضای سبز به فضای مسکونی تبدیل شده که نه تنها موجب محرومیت منطقه ولنجک از فضای سبز و امکانات متناسب با مجتمع توچال شده، اظهار داشت: در واقع باید در آینده نزدیک شاهد درگیری میان مراجعان و اهالی این منطقه باشیم که زندگی عادی را بیش از پیش دچار مشکل خواهد نمود.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه این نابسامانی‌ها همانند مرگ طبیعی یک محله است، اظهار داشت: بروز چنین مشکلاتی هیچ توجیهی جز کسب منافع و درآمد در کوتاه مدت و نابودی محله در بلند مدت نخواهد داشت.

وی در پایان با عنوان اینکه هر چند سرمایه‌گذاری شهرداری برای احداث و نگهداشت فضای سبز در خور تقدیر است،‌اما باید دانست این نابسامانی‌ها که در برخی از محلات منطقه یک ایجاد شده همانند لکه ننگ است  که اصلاح و حل این مشکل در مقابل مدیریت جهادگونه شهرداری تنها نیازمند اراده و همت است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز خطاب به احمد مسجد جامعی اظهار داشت: از شهردار منطقه یک می‌خواهیم در صحن علنی شورا حضور یابد و به این تذکر پاسخ دهد.

حقانی: مایل نیستم در خصوص پروژه بوستان مادر از شهرداری طرح سوال نمایم/ اظهارات بنده حرف کارشناسی است نه سیاسی

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر چه مایل نیستم دریک فضای 71 هزار متر مربعی ساخت و ساز شود اما تمایلی هم به طرح سوال از شهرداری در خصوص پروژه بوستان مادر ندارم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی شورای شهر محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا با بیان اینکه بارها در خصوص مسئله فضای سبز و باغات در جلسات شورا تذکراتی داده شده افزود: متاسفانه در روزهای اخیر برخی از پارکها که در گذشته تملک آن در اختیار شهرداری نبوده مورد تجاوز قرار گرفته و بهترین نمونۀ آن اتفاقی است که هفته گذشته توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با کمک دادیاری شعبه هفتم صورت گرفت به طوری که درختان با بن بیش از 40 سانتیمتر و عمر بیش از 20 سال قطع شدند.



وی با اشاره به اینکه این پرونده‌ها و امثال آن سالهای در شهرداری تکرار شده و شهرداری نیز نتوانسته در خصوص چرایی وقوع آن پاسخ لازم را بدهد، اظهار داشت: خواهش من از شهردار این است که حداقل این پارکها را خریداری نماید چرا که این فضاها بیش از 20 دراختیار مردم بوده و نباید آن را قطع نمود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از مصوبه برج باغ و لطمه بزرگ آن به باغات تهران گفت: چند روز پیش بازدید از خیابان آقا بزرگی، خیابان فرشته پلاک 47 و 46 ، خیابان دکتر حسابی پلاک 33 ، خیابان تختی پلاک 67،‌خیابان شریعتی منش پلاک 46 و خیابان فیاض بخش نبض هرزگووین صورت پذیرفت که بیانگر پیشروی نیم متری این املاک در پیاده رو بودند.

حقانی با اشاره به اینکه متاسفانه درختان در تهران مظلوم واقع شده و درحال تخریب هستند، اظهار داشت: مسئله‌ای که این روزها مطرح است، این موضوع است که به عنوان برج باغ با سطح اشتغال 30 درصد می گیرند و سپس آن را به 40 و 50 درصد افزایش می‌دهند و اقدام به خاکبرداری در پارکینگ می‌کنند که تمامی این موارد سبب از بین رفتن و تخریب باغات می شود.

وی با بیان اینکه جهت ممانعت از بروز اتفاقات این چنینی من نیز در صددم همانند مسجد جامعی که تهران گردی می‌کند باغ گردی کنم، ‌افزود: در خصوص ساخت و ساز در بوستان مادر نیز اواخر فروردین ماه به شهردار تذکر دادم که هر چند آقای سروری نیز اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور چمران و قالیباف نمود اما آنچه مهم است تاکنون اقدامی صورت نپذیرفته و اگر چه بنابر وظیفه قانونی مایل نیستم در یک فضای 71 هزار متر مربعی ساخت و ساز صورت پذیرد اما از طرفی هم تمایلی به پرسش از شهردار در این خصوص ندارم.

 رئیس کمیته محیط شورای شهر با اشاره به نظارت سایر نهادها در خصوص این پروژه اظهار داشت: اگر چه شورای عالی شهرسازی دو بار  و کمیسیون اصل نود یک بار در این خصوص به ارائه گزارش پرداخته‌آند و موضوعی به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده اما بعد از شش ماه تذکر می بینیم متاسفانه می‌بینیم که پروانه ساختمان برای آنجا در حال صادر شدن است.

حقانی خطاب به رئیس شورای شهر اظهار داشت: شما و سایر اعضای شورا بارها و بارها تأیید نموده‌اید که آنچه من میگویم حرف کارشناسی بوده و نه حرف سیاسی چرا که من از شما شنیدم که در کمیسیون ماده پنج تصویب شده که شهرداری زمین‌های پهنه G را تا 5 سال دیگر تغییر کاربری ندهد و زمینی را که برای فضای سبز خریداری شده نفروشد.بنابراین خواهش من آن است که کمیسیونی را متشکل از کمیسیونهای سلامت، معماری و نظارت مامور رسیدگی به این پرونده نماییم.

وی با عنوان اینکه امر به قانون در جمهوری اسلامی امر به معروف است، خاطر نشان کرد: من مطابق قانون از شهرداری در خصوص پروژه بوستان مادر سوال می‌کنم و از شما نیز می‌خواهم دستور رسیدگی به این پرونده را بدهید و بدون اظهار نظر شخصی در این کمیسیون‌ها اجازه بدهیم کمیسیون‌های تخصصی این موضوع را بررسی کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه دهند.


*طلایی: بودجه 120میلیارد تومانی دولت پاسخگوی بازسازی 5 هزار کلاس غیر مقاوم شهر تهران نیست/ شرایط اسفبار منطقه 22 در خصوص خلاء فضاهای آموزشی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به وجود 5 هزار کلاس غیر مقاوم در شهر تهران که معادل 2000 مدرسه است بودجه 120 میلیارد تومانی دولت پاسخگوی مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با بیان اینکه تصویب لایحه دو فوریتی کمک 5میلیارد تومانی مدیریت شهری تهران در بازسازی خرمشهر اقدامی خدا پسندانه و زیبا بود تا مردم دیار خون و خمپاره بدانند که اگر بعد از سال‌ها در تهران گرد ویرانی جنگ به چشممان نرفته است حداقل تیرگی آن را کیلومترها دورتر به چشم دیده‌ایم، افزود: اگر خرابیهای جنگ نابرابر در شهرهای مرزی هنوز باقی است اما هنوز احساساتی ناب، علایقی خاص جان و دلمان را به کوچه پس کوچه‌های خرمشهر آبادان، سوسنگرد آنجا که تاریخ مظلومیت مردمانمان بر در و دیوار گلوله‌خورده‌اش نقش بسته است رهنمون می‌کند تا با باغ موزه دفاع مقدسی همراه شویم که سعی کرده گوشه‌ای کوچک از رشادت‌ها و ایستادگی‌ها را پاس بدارد.



وی با تأکید بر اینکه آیا صرفاً بسنده کردن به نامگذاری چند کوچه و خیابان به نامشان کفایت می‌کند و با برگزاری چند همایش و یادبود مقصود مطلب در احترام به شهدا را خواهد رساند، اظهار داشت: به عقیده بنده تمام این اقدامات تاثیرات مثبت خود را بر جای می‌گذارد ولی به تنهایی هویت بخش خیابانها و کوچه‌های کم هویت این شهر متغیر و ارزشهای اسلامی و ملی نیست.

طلایی با بیان اینکه در نحوه نامگذاری خیابانها و کوچه‌ها باید تجدید نظری صورت دهیم چرا که عمده شهروندان از چرایی نامگذاری یک خیابان یا کوچه اطلاعی ندارند و تنها شهید مورد نظر را به اسم و فامیل می‌شناسند، ‌گفت: کیفی سازی نامگذاری‌ها با بهره بردن از صفات بارز هر شهید در کنار اسمشان کمک بزرگی در انتقال ارزشهای اصیل و با اهمیت دفاع مقدس می‌کند و این انتقال ارزشها در شکل گیری شهری اسلامی ارزش مدار بسیار اهمیت دارد.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه باید با ایجاد موزه شهدای محلی با مشارکت مادی و غیر مادی مردم کانونهای هویتی اسلامی با رویکرد محله محوری ایجاد کنیم، افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد گردهمایی‌های مذهبی نتایج اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی دومین مسئله مطرح را در خصوص بافتهای فرسوده دانست و افزود: متاسفانه این بافتها جان و سلامتی دانش‌اموزان و دانشجویان را تهدید می‌کند چرا که از تعداد 4هزار و 200 مدرسه در شهر گسل‌خیز تهران بیش از 5هزار کلاس غیر مقاوم وجود دارد که معادل 2000 مدرسه است که هزینه هر متر مقاوم سازی آن بیش از 150 هزار تومان است.

طلایی با اشاره به اینکه در این میان حدود 20 مدرسه بالای 40 سال قدمت در مدارس جنوب شهر داریم که 36 مدرسه آن نیازمند حمایت جدی است برای تخریب و نوسازی است و اینها همه درحالی است که بودجه‌ای که دولت برای سرانه همه مدارس در سال 93 در نظر گرفته 120 میلیون تومان است که پاسخگوی این نیازها نخواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سومین مسئله مهم در خصوص مدارس ایمن نبودن مدارس در برابر آتش سوزی است، افزود: مسئله دیگر نبود توانایی مالی مدارس برای هوشمندسازی کلاسها است چرا که حق همه دانش‌آموزان است که بدون محدودیت‌های مالی از امکانات برابری در مدارس دولتی برخوردار باشند درحالی که عمده مدارس محروم‌تر شهر از شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

وی مسئله مهم دیگر نبود سرانه لازم فضاهای آموزشی در برخی از مناطق شهر تهران عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون هر انبوه ساز موظف است به ازای 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی در نظر بگیرد که عمده انبوه‌سازان با استفاده از خلاء قانونی تعداد کمتری واحد می سازند که در این میان منطقه 22 شرایط اسفبارتری دارد.


*راستگو: تصویب طرح حمایت از کار داوطلبانه و جهادی در شورا، دستاورد ارزشمندی در آغاز هفته دفاع مقدس بود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای چهارم با تصویب طرح حمایت از کار داوطلبانه و جهادی در 29 شهریور ماه گامی مهم در راستای ترویج این فرهنگ اصیل در آغاز هفته دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو منشی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی، اظهار داشت: همگام با آغاز این روز جنبشی شورانگیز در شهر آغاز می شود اما باید دانست امروز شورای شهر چهارم تهران نیز در آغاز دومین سال حرکتش باید پرچمدار مهربانی باشد و بر اساس آموزه‌های ناب اسلامی و ایرانی و در مسیر خدمت به شهروندان با شعار مهربانی و تکیه بر آن عمل نماییم.



وی با بیان اینکه نگاه علمی و به دور از هر گونه تعصب و سوگیری‌ها باید سرمشق تمامی جلسات شورا باشد، افزود: پویایی علمی کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی تخصصی با بهره مندی از نظرات کارشناسی و احترام به کار کارشناسی در کمیسیون‌ها در دوره جدید شورای شهر بیشتر مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران توجه به مسئله افزایش ترافیک و آلودگی هوای شهر را یکی دیگر از نکات مهم همزمان با شروع سال تحصیلی عنوان کرد و افزود: شهر دوستدار کودک و سالمند باید به فکر این مسئله باشد و در میان راهکار‌های ارائه شده ضمن آنکه بی تردیدی هر یک اثرات خود را دارند و راهکار اساسی را می‌توان توجه به مشارکت مردمی دانست.

راستگو با تأکید بر اینکه نباید دست بر روی دست گذاشت و منتظر آن بود که با هشدار و یا تعطیلی به سبب آلودگی‌ها رو به رو شویم، اظهار داشت: مدیریت شهری می‌تواند در کنار دیگر راهکارها بهره‌مندی از مشارکت شهروندان را در این زمینه‌ها مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی‌ها نیز باید در خصوص معلولان و جانبازان بیشتر در دستور کار قرار گیرد، افزود: در این میان موضوع نابینایان و توجه به مسائل آنان در اولویت بوده اما مسئله مهم آن است که امیدواریم با حل مسائل و مشکلات آنان بتوانیم با افتخار این سخن را به زبان آوریم که تهران شهری مناسب برای همه اقشار است.
 
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه صحبت از کار داوطلبانه و جهادی در هفته دفاع مقدس الگوی جاودان ایرانی اسلامی را یادآور می شود، تصریح کرد: این شاه کلید اساسی امروز نباید فراموش شود و کار داوطلبانه و جهادی در حوزه‌های مدیریت شهری نیز باید از همان الگو پیروی نماید.

راستگو با تأکید بر اینکه باید مشارکت‌های مردمی را در تمامی عرصه‌های مدیریت شهری از معماری و شهرسازی تا سلامت و مسائل فرهنگی و اجتماعی همه وهمه را با کار داوطلبانه و جهادی به نمایش درآوریم،‌ اظهار داشت: توجه به مختصات شهر اسلامی همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز از شورا انتظار دارند بی تردید از مهمترین مسائلی است که باید در حوزه کار داوطلبانه و جهادی مورد تأکید قرار گیرد.

وی گفت: شورای چهارم با تصویب حمایت از کار داوطلبانه و جهادی در روز 29 شهریور ماه گامی مهم در راستای ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ اصیل برداشت که دستاورد ارزشمندی در آغاز هفته دفاع مقدس بود.

*تقدیر اعضای شورای شهر از مدیر کل امور ایثارگران و رتبه برتر المپیاد رایانه

در جلسه امروز شورای شهر اعضا از مدیرکل امور ایثارگران و شهدای شهرداری تهران و رتبه برتر المپیاد کامپیوتر تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر از منصور احمدلو مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران ونیز رتبه نخست المپیاد رایانه تقدیر شد.

چمران در تقدیر از منصور احمدلو مدیر کل امور شهدا و ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به سابقه شش ساله ایشان در این سمت، اظهار داشت: رسیدگی به خانواده شهدای شهرداری و اجرای ویژه برنامه‌هایی در جهت ارائه خدمات به این قشر از مهمترین فعالیت ایشان در طول خدمت ایشان بود که توأم با رضایت ایشان در این مدت گردید.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران بر تقدیر از اقدامات احمد لو اظهار داشت: نامه‌های فراوانی از سوی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرداری در جهت قدردانی از فعالیت ایشان ارسال شد اما باید دانست هر چند که در مراسم معارفه ایشان یک فرزند شهید جایگزین وی شدند اما خانواده‌های شهدا تقدیر ارزنده‌ای را نسبت به فعالیتهای این برادر بزرگوار داشتند و خیلی ناراحت بودند که چرا مجلس دریک نظرسنجی که خارج از شهرداری صورت پذیرفته اقدام به تودیع ایشان نموده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد امور ایثارگران و شهدای شهرداری جزو نهادها وسازمان‌هایی بوده که بیشترین رضایت را داشته است، افزود: هرچند ابتکار شورا در جهت قدردانی از ایشان قابل تقدیر است اما بهتر است شهرداری نیز مبادرت به انجام آن نماید.
 
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه ضمن قدردانی از زحمات رتبه نخست المپیاد رایانه که در جلسه امروز شورای شهر حضور داشت، افزود: کسب مدال طلای بیست و هشتمین المپیاد کامپیوتر و نیز بیست و سومین دوره کامپیوتر در ایران در سال 92 و نیز رتبه نخست شبیه سازی فوتبال از جمله دستاوردهای این جوان برتر تهرانی است.

آباد اظهار داشت: نکته قابل توجه در زمینه برتری ایشان قرارگیری ایران در سکو بین آمریکا و چین بوده ضمن اینکه پدر وی نیز یکی از کارمندان شهرداری است.


*چمران: شک و بحثی در بزرگداشت دفاع مقدس نیست/ روز دهقان روزی فراموش‌شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگداشت یاد و نام شهدا و حوادث دفاع مقدس بسیار ضروری است و هیچ شک و بحثی در آن نیست.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای نود و هفتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که با تأخیر یک ساعته به جهت حضور اعضای شورا در مدارس به مناسبت بازگشایی مدارس صورت پذیرفت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، اظهار داشت: امیدوارم فقط به فکر نام و بزرگداشت این ایام اکتفا نکرده بلکه استمرار بخش یاد آنان باشیم.
 


وی با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شهدا و حوادث دفاع مقدس بسیار ضروری است و هیچ شک و بحثی در آن نیست، افزود: دفاع ما دفاع مقدسی در مقابل دشمنان بود که بیش از نیمی از دنیا را در مقابل ما بسیج کردند اما ما ایستادیم و موفق و پیروز شدیم و صدام و حامیانش آرزوی غلبه بر ما را به گور بردند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما هم وظیفه داریم که یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و بیش از آن استمراربخش یاد شهدا باشیم، تصریح کرد: بقای کشور ما استمرار راه نورانی است و حتی اگر از نظر ملی‌گرایی صفر بوده و به دین و مذهب و مکتبمان نیز معتقد نباشیم.
 
مهدی چمران با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم راه شهدا را که همان راه امامت و ولایت است استمرار بخشیم،‌ افزود: برنامه‌های بسیار متناسب با این ایام در شهرداری و سایر نهادها پیش بینی شده و درحال برگزاری است.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ در جبهه دیگری است و با پیشرفت علمی باید حرف اول را حداقل در منطقه بزنیم و روش و ایدئولوژی و مکتب خود را به پیش ببریم، اظهار داشت: اگر در مسائل علمی عقب باشیم یعنی محتاج دیگران خواهیم بود که این قطعاً به معنای تحمیل نظر دیگران به ما است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه روز اول مهر روز دهقان است، افزود: این روز که نیز فراموش شده است در حالی که این افراد می‌توانند در اقتصاد تاثیر داشته و ضامن استقلال و خودکفایی کشور باشند.
 
چمران با عنوان اینکه امیدواریم در این راه وزارت کشاورزی و دیگران کارهای اصولی و اساسی را انجام داده و دهقان‌ها در سر جای خود باشند، خاطر نشان کرد: چرا که اگر روستاها آباد شوند شهرها نیز آباد خواهند شد و مشکلات مطرح در خصوص حاشیه نشینی نیز حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار