فیلم "سیصد" نمادی از سربازان امریکایی و انگلیسی است که انگار در برابر یک دشمن واحد می جنگند اما این فیلم اکنون کهنه شده است و با ظهور "داعش" کارکرد خودش را از دست داده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، نشست فیلم سینمایی «سیصد2» شامگاه روز دوشنبه 31 شهریور در اولین روز از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور نادر طالب زاده و شهاب اسفندیاری در سینما فلسطین برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست نادر طالب زاده با اشاره به کیفیت بالای «سیصد» گفت: این فیلم یک اثر تبلیغاتی فوق العاده قوی است و با دیدن آن به ابعاد تاریخی جدیدی پی می بریم که همین امروز هم ایران در نیویورک بحث اول تمام رسانه ها است واین فیلم هم با چنین خرج و تکنیکی تنها یک هدف دارد و آن هم ایران است.
 
وی افزود:غربی ها معتقدند ایران یک تهدید است اما ایران را به لحاظ نظامی تهدید نمی دانند، بلکه از نظر ایدئولوژیک تهدید می دانند.
 
مدیر بخش بین الملل جشنواره مقاومت ادامه‌داد: فیلم «سیصد» نمادی از سربازان امریکایی و انگلیسی است که انگار در برابر یک دشمن واحد می جنگند اما این فیلم اکنون کهنه شده است و با ظهور «داعش» کارکرد خودش را از دست داده است. در حالیکه اگر آمریکائیها از همان اول با این جریان عقیدتی انقلاب اسلامی کنار می آمدند برایشان بهتر بود و امروز گرفتار داعش نمی شدند اما این موضوع را نفهمیدند چون همیشه با مکر جلو آمده اند.
 
طالب زاده تاکید کرد: این فیلم در حال حاضر عقب است و حقیت ماجرا این است که انها همیشه مکر می کنند، اهمیت فیلمی نظیر «سیصد» این است که ما خودمان را بشناسیم و بدانیم چه کسی هستیم به همین دلیل هفته آینده کنفرانس افق نو برگزار می شود و در آن شاهد بیدار شده های غرب خواهیم بود و از آنها خواهیم پرسید که جریان امروز چیست و داعش چه کسی است.
 
در ادامه این نشست شهاب اسنفدیاری نیز اظهار داشت: در این فیلم خشایارشا را به شکل بسیار بدی نشان می دهد، البته خشایارشا در تاریخ واقعا کارهایی کرده است اما هدف این فیلم او نیست بلکه می خواهند دین و حکومت را نشان دهند که در این فیلم انها آدم هایی بسیار ازاد هستند و دموکراسی حاکم است و ما حتی انسان هایی خرافاتی هستیم و آنها واقع بین اما نکته جالب تر این است که بسیاری از چیزها در این فیلم را انگار از فرهنگ حماسی ما گرفته اند.
 
نادر طالب زاده نیز در ادامه این بحث گفت:در این فیلم شما کربلا را می بینید و انگار مواضع عوض شده است. در این فیلم کلمه شهید را می شنویم و این برای اولین بار است که در یک فیلم امریکایی کلمه شهید را می اورند و استفاده از مفاهیم حق بسیار جالب است.
 
وی افزود: البته در «سیصد 1» هم کربلا را می بینم که 300 نفر مقابل این همه ادم می ایستند و در نهایت خون بر شمشیر پیروز می شوند. اما ریشه ساخت «سیصد» به فیلمی بر می گردد که مسیحیان صهیونیست فیلمی درباره خشایارشا و وزیرش که قصد قتل عام کلیمیان ساختند اما این فیلم کاملا چهره مثبتی از خشایارشاه نشان داد و به همین دلیل انها به سرعت «سیصد» را ساختند و طبیعی بود که بعد از موفقیت قسمت اول، قسمت دوم آنرا هم بسازند.
 
مدیر بخش بین الملل جشنواره مقاومت در خاتمه اظهار داشت: به اعتقاد من با حضور داعش این کار تبلیغاتی علیه ایران شکست خورد اما برای من جالب است که آیا بازهم حاضرند بگویند ایران محور شرارت است و «سیصد 3» را خواهند ساخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، داعش ، سینمایی ، سیصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار