خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی گزارش داده است که آمریکا و فرانسه به شورای امنیت پیشنهاد داده اند تا بیش از 12 تن از عناصر تکفیری مورد تحریم‌های بین المللی قرار گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری در گزارشی اختصاصی اعلام کرده است که کمیته ای در شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی درخواست آمریکا وفرانسه برای وارد کردن نام بیش از 12 پیکارجوی تندرو  و سربازان مرتبط با گروه های تکفیری در عراق، سوریه، افغانستان، تونس و یمن در لیست سیاه می‌باشد.

این درخواست ها، همزمان باتلاشهایی است که برای تحریم شهروندان فرانسه، عربستان سعودی، نروژ، سنگال، کویت با قطعنامه شورای امنیت که انتظار می رود روز چهارشنبه برای مقابله با ستیزه جویان تندروی خارجی به تصویب برسد و قرار است نشست این شورا به ریاست" باراک اوباما" رئیس جمهورآمریکا برگزار گرد.

رویترز همچنین گزارش داده است که  طبق درخواست‌های سری ارائه شده به این کمیته ،که رویترز به آن دست یافته، قرار است تا نام 15 نفر بعد از ظهر امروز سه شنبه در صورتی که اعتراضی وجود نداشته باشد در لیست سیاه وارد گردد و همچنین ممکن است به دلایل اداری درصورتی که یکی از اعضا اعلام نیاز به زمان، برای بررسی این مسأله نماید، در انجام این کار تأخیر صورت پذیرد.

رویترز همچنین گزارش داده است که طبق درخواست های ارائه شده از سوی  آمریکاو فرانسه، آمریکا نام 11 نفر و فرانسه نام 4 تن را پیشنهاد داده است.

از میان افراد پیشنهاد شده که ممکن است مورد تحریم سازمان ملل قرار گیرند و اموال آنها بلوکه شده و شامل ممنوعیت سفری گردند نام "عبدالرحمن محمدمصطفی القادولی" که دارای اصلیت عراقی می‌باشد و از رهبران داعش در سوریه به حساب می‌آید و به عنوان معاون "ابومصعب زرقاوی" رهبر القاعده در عراقفعالیت کرده نیز دیده میشود.

همچنین در این لیست پیشنهاد شده "احمد عبدالله صالح الزمری الزهرانی" که از اعضای ارشد القاعده بوده که تابعیت سعودی دارد نیز هست. همچنین "عزام عبدالله زریق المود الصبحی" که از اعضای سعودی در القاعده می‌باشد و مسئول آموزش بدنی نیروهای تندرو بوده ونیز مسئول هماهنگی ویژه در مورد پیکارجویانی که به افغانستان سفر می‌کنند می‌باشد نیز در میان اسامی دیده می‌شود.

  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار