مدادی گفت: امسال 100غار در سطح کشور با حمایت سازمان محیط زیست و کارگروه غارشناسی سازمان میراث فرهنگی و سازمان زمین شناسی پاک سازی می‌‌‌‌‌‌‌ ‌شود.

محمد مدادی دبیرکارگروه غارشناسی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: حدود 6سال است که با این کار کارگروه انجمن غار و غارشناسی ایرانیان دوم مهر ماه را تحت عنوان روز غار پاک نام گذاری کرده اند و گروه غارشناسی  هر سال در این راستا برنامه‌‌هایی را اجرا می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: امسال رویکرد دبیر خانه و کارگروه غارشناسی این است که برنامه‌های گسترده‌ای را در این راستا اجرا کند، برنامه‌هایی که بتوان در طی آن سطح آگاهی‌های عمومی را افزایش دهد و افزایش بودن غارها را فرهنگ سازی کند.

وی در مورد اهمیت غارها در کشور افزود: غارهای موجود در کشور که از لحاظ تعداد و تنوع بسیار گسترده هستند به لحاظ زیستی و زمین شناسی اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه گفت:‌ امسال 100غار در سطح کشور با حمایت سازمان محیط زیست و کارگروه غار شناسی، سازمان میراث فرهنگی و سازمان زمین شناسی پاک سازی می‌شود.

وی در خصوص افرادی که وظیفه‌ پاک سازی غارها را بر عهده دارند اظهار داشت: گروه غارنوردان تخصصی ا انجمن غار و غار شناسی ایرانیان  و فدراسیون کوهنوردی و غار شناسی در زمینه‌ پاک سازی غارها با یکدیگر همکاری کرده و غارها را پاک سازی می کنند.

مدادی در پایان گفت:‌ روز سوم و چهارم مهر ماه پاک سازی غارها به صورت گسترده در تمامی استان‌های کشور اتفاق می‌افتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: غار ، میراث ، فرهنگی ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار