خبر قتل تلخ است. محاکمه قاتلان هم یادآور جنایت تلخی است که به وقوع پیوسته، اما گاه اتفاقاتی رخ می‌دهد که تلخی‌ها را به شیرینی تبدیل می‌کند. هفته قبل اتفاقی غیرمنتظره در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران رخ داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،ماجرا از این قرار است که مردی به نام رضا پنج سال قبل با یکی از دوستانش درگیر شد و او را با ضربه چاقو کشت. دعوا بر سر گوشی تلفن همراه رخ داد. ظاهرا مقتول گوشی رضا را برداشته و رضا که از این موضوع ناراحت بود با وی درگیر شده و دست به چاقو برده بود.رضا بعد از ارتکاب قتل دستگیر شد و به زندان افتاد.

مدتی بعد وی پای میز محاکمه رفت و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم پس از آن روال قانونی را طی کرد و همه چیز برای اجرا آماده بود که به رضا خبر دادند باید یک بار دیگر به دادگاه برود. او که تصور می‌کرد زمان اجرای حکم قصاص مشخص شده است بشدت آشفته شد تا این‌که بالاخره به دادگاه انتقال یافت و وقتی به آنجا رسید خبری غیرمنتظره را شنید.

او می‌گوید: «در دادگاه وکیلم را دیدم و از او پرسیدم چه اتفاقی افتاده است. خیلی ترسیده بودم، اما وکیلم لبخندی زد و گفت تو بخشیده شده‌ای.»

خانواده رضا بعد از صدور حکم قصاص برای فرزندشان تلاش‌های زیادی کردند تا این‌که بالاخره توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند، اما در این‌باره حرفی به رضا نزدند و او در زندان، بی‌خبر از اتفاقاتی که در جریان بود، در انتظار اجرای حکم به سر می‌برد. رضا می‌گوید: «خانواده‌ام در این مدت بارها به ملاقاتم آمده، اما هیچ حرفی از رضایت نزده بودند. آنها می‌خواستند من را یکدفعه خوشحال کنند. وقتی در دادگاه فهمیدم چه اتفاقی افتاده است آن‌قدر خوشحال شدم که نمی‌دانستم باید چه کار کنم.»

متهمان به قتل زیادی با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی پیدا می‌کنند، اما این نخستین بار بود که متهمی به این شیوه متوجه شد بخشیده شده و به زندگی بازگشته است. رضا به دلیل جنبه عمومی جرم محاکمه شد و ضمن قبول اتهامش اظهار ندامت کرد و گفت دیگر هرگز با کسی درگیر نخواهد شد.

البته این متهم فعلا باید در زندان بماند زیرا قتل جرمی عمومی محسوب می‌شود و حتی در صورت رضایت شاکی خصوصی متهم به دلیل به هم زدن نظم عمومی جامعه باید مجازات سه تا ده سال زندان را تحمل کند که در این پرونده هیات قضات هنوز رای خود را اعلام نکرده‌اند./تپش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار