یک آسیب شناس گفت: برای مقابله با مزاحمان خیابانی باید از سوی مسئولان آموزش‌های فرهنگی – تربیتی داده شود تا خانواده‌ها فرزندانی مثبت تربیت کنند.

 جعفر بای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: ایجاد مزاحمت معمولا با متلک گفتن و مزاحمت‌های کلامی شروع شده و گاهی از این مرحله نیز فراتر رفته و افراد به ایجاد مزاحمت‌هایی که معمولا با خشونت‌هایی همراه است به آزار و اذیت مخاطب می‌پردازد.

وی افزود: لباس‌های نامناسب و جلب توجه در معابر عمومی دخیل هستند.

این آسیب شناس گفت: شاید بروز چنین مشکلاتی را می‌توان اعمال محدودیت‌هایی برای دو جنس مخالف معنا کرد؛ البته مزاحمان نیز افراد مسئله داری هستند که از جایگاه بالایی برخوردار نبوده و در زندگی با شکست‌های مختلف روبرو شده‌اند و با این اقدامات به دنبال مکانیزم جبران هستند.

بای ادامه داد: هدف اکثر مزاحمت‌های طرف جنس مخالف از متلک گویی و ایجاد مزاحمت، ایجاد ارتباط و دوست شدن است.

این آسیب شناس اظهار داشت: معمولا این گروه مزاحم در خانواده‌های تک والدی و به دور از تربیت سالم رشد کرده‌اند و با توجه به جایگاه و منزلت اجتماعی پایین، صرفا از روی سرگرمی دست به چنین مزاحمت‌هایی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با چنین مسائلی بهتر است نظام تربیتی مناسبی از سوی خانواده‌ها اعمال شود تا تربیت مثبت برای دختران و پسران خود داشته باشند که البته این امر با آموزش‌های فرهنگی – تربیتی مسئولان برای ارتقاء بیشتر جامعه حاصل می‌شود.

انتهای پیام/  
برچسب ها: لباس ، فرزند ، مقابله ، مزاحم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار