رستمی گفت: تنها 10 درصد سالمندان ناتوان هستند که با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان از این ظرفیت مهم و ارزشمند در توسعه و پیشرفت کشور بهره برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صادق رستمی رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در جلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاه‌های عضو شورا در راستای بازنگری اصلاح و تکمیل سند ملی برنامه راهبردی سالمندان گفت: امروزه بحث سالمندی کانون توجه بسیاری از محافل و سازمانها است.

جمعیت ملل متحد به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد همچنین در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بحث مهم سالمندی مبنی بر تکریم سالمندان و بهره گیری از تجارب آنها آمده است.

وی با بیان اینکه ما دچار فقر قانونی هستیم، افزود: در برنامه پنجم توسعه به سالمندان توجه کافی صورت نگرفته است اما با تدوین این سند می‌خواهیم موضوع سالمندی را در برنامه ششم توسعه تکلیف کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم سالمندان شورای سالمندان،‌ تثبیت سند ملی سالمندان است که در هفته‌های آینده به صورت نهایی صورت خواهد گرفت.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در ادامه با اشاره به اینکه جهان امروز نگاه ویژه‌ای به سالمندان دارد، بیان داشت: استفاده از تجارب سالمندان، نگاه جدید به سالمندی و استفاده از ظرفیت‌های سالمندان برای پیشرفت جوامع بسیار مهم است و این موضوع یعنی سالمندی یک فرصت مناسب برای  جوامع بشری است که اگر برنامه ریزی درستی صورت نگیرد فرصتهای موجود به چالش تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها10 درصد سالمندان ناتوان هستند، تصریح کرد: نقش آفرینی که سالمندان می‌توانند در اجتماع داشته باشند بسیار مهم و مؤثر است که تنها باید از ظرفیت‌های آنها با برنامه ریزی‌های دقیق و درست بهره برد.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن دستورالعمل شهر دوستدار سالمند و همچنین بانک اطلاعات سالمندی نیازمند یاری و همراهی دوستان دیگر در این زمینه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، سند ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار