به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راه آهن با عنوانهاي مختلف خدمات ايستگاهي، تعديل قيمت و در نهايت شناورسازي به تدريج در صدد آزادسازي نرخ ها هستند و شناورسازي مبحثيکه اين روزها در مقوله مسافرت و خدمات مسافري کاربرد بسياري پيدا کرده است و پس از اينکه شرکتهاي هوايي با اين بهانه بليتهاي خود رو به بالاترين نرخها رساندند، اين بار شرکتهاي ريلي هم در پي تحقق اين هدفمند.
براساس این گزارش غلام حسین عبدالهی دبير انجمن صنفي حمل و نقل ريلي با اشاره به اين که درخواست افزايش قيمت تقديمي از نخستين روزهاي سال هم اينک به تاييد شرکت راه آهن رسيده است گفت: اين نخستين افزايش قيمتها در يکسال گذشته است.
ويبا اشاره به اینکه افزايش تقريبا 5 هزار توماني نرخ بليت در سال گذشته را که با عنوان خدمات ايستگاهي از مسافران دريافت شد متعلق به شرکت راه آهن است، گفت: بايد طبق نرخ تورم و براي پوشش هزينه هاي سرمايه گذاري، خدمات رساني و تعميرات قيمت بليت ها نيز افزايش يابد.
دبير انجمن صنفي حمل و نقل ريلي با اشاره به اینکه پس از واگذاري بخش مسافري شرکت راه آهن به بخش خصوصي، سرمايه گذاران بدون برخورداري از يارانه دولتي بايد همه هزينه هاي خود را از محل فروش بليت تامين کنند، افزود: اين افزايش قيمت تنها حدود 40 درصد نياز ما را تامين مي کند و مانع ورشکستگي 11 شرکت فعال در اين بخش مي شود.
وي افزایش قیمت بلیت قطار در یکسال گذشته را رد کرد ،گفت: شرکتها آزادسازي نرخ بليت را هر بار در يک مسير انجام مي دهند و همين موضوع باعث شده رسانه ها به اشتباه آن را افزايش چندباره نرخ اعلام کنند.
و از همين رو مسئولان راه آهن که نشان داده اند از بکار بردن عبارت گراني بشدت بيزارند، حاضر به پاسخگويي در اين باره نشدند.
انتهای پیام/