معاون برنامه‌ريزي جهادکشاورزي خوزستان ازاجرای طرح مناطق آزاد کشاورزي خوزستان پس‌از انجام مطالعات، طی سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سیدعلی جلالی گفت: مکان‌هایی که برای ایجاد مناطق آزاد کشاورزی خوزستان مطرح شده و محل ایجاد این شهرک‌ها در حد پیشنهاد است. پس از آنعقاد تفاهم‌نامه، مشخص می‌شود که مطالعات این طرح که در کشور بی‌سابقه است، ظرف چه مدت‌زمانی و از سوی چه کسانی انجام شود. 
 
وی در رابطه با مطرح‌شدن طرح از سوی استانداری و باخبر نبودن دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: بالاخره این طرح بر اساس رفت‌وآمدهایی میان استانداری و سازمان جهاد خوزستان مطرح شده و این‌گونه نبود که به‌یک‌باره عنوان شود. به‌هرحال در هر طرحی یک سری نظرات مطرح می‌شود و پس‌از آنجام مطالعات، یکی از این نظرات برگزیده می‌شود. 
 
معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی خوزستان یادآور شد: برمبنای مطالعات، تعیین می‌کنیم که محل منطقه آزاد کشاورزی در یک جا مستقر باشد یا چند جا. در حالت اول، این محل از منطقه آزاد تجاری خرمشهر آغاز و تا ایذه، باغملک و بهبهان ادامه خواهد داشت. اما همه این‌ها بستگی به مطالعات و ارزیابی اقتصادی کار‌شناسان دارد. 
 
جلالی ادامه داد: چارچوب تفاهم‌نامه تا یک ماه آینده مشخص می‌شود و طبق گفته مسئولین امیدواریم خود طرح در سال جاری اجرایی شود که بستگی به تأمین اعتبارات دارد. 
 
دبیرِ خانه کشاورز خوزستان در این‌ خصوص گفت: متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره طرح به ما نداده‌اند اما درصورتی‌که شرح کامل این طرح موجود باشد، کلیت آن می‌تواند مفید باشد. 
 
وی ادامه داد: اگر طرح مزبور به‌خوبی اجرا شود و نظرات تولیدکنندگان در آن لحاظ شود، طرح موفقی خواهد بود.

انتهاي پيام/ز
برچسب ها: اجرا ، طرح ، مناطق ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.