رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌دلم می‌خواهد در تعامل نزدیک با دولت قانون مربیان پیش دبستانی اجرایی شود زیرا دنبال کردن روش‌های دیگر را مصلحت نمی‌دانم.

پا
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص مشخص شدن وضعیت مربیان پیش دبستانی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس به ویژه کمیسیون آموزش وتحقیقات پیگیری جدی در این خصوص داشتند به طوری که روز دوشنبه 31شهریور ماه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را تهیه کردم و در این نامه یادآور شدم که اواخر مهر ماه آخرین مهلت 2ساله‌ای است که قانون برای به  کارگیری آزمونی که در قانون سال 91 پیش بینی شده اجازه داده است.

وی افزود:‌به واقع می‌خواهد در تعامل نزدیک با دولت این قانون اجرایی شود و مصلحت نمی‌دانیم که روش‌های دیگری را دنبال کنیم زیرا برخی‌ها به دنبال استیضاح وزیر هستند که شاید مصلح نباشد ، همچنین قانون اجازه داده که چنان چه استنکافی از اجرای یک مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شود بر اساس ماده 236آیین نامه داخلی مجلس می تواند‌ آن مسئول را به قوه قضائیه معرفی کند.

زاهدی با اشاره به این که ما هیچ کدام از این روش‌ها را نمی‌پسندیم، گفت: مصلحت نمی‌دانیم که این‌ها موجب اختلاف بین قوه مجریه و قوه مقننه شود و امیدواریم هر چه زودتر مسئولین نسبت به اجرایی شدن این قانون اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش اعلام کرده که آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: به مجلس نگفتند که این آزمون اجرا نمی‌شود، اما پاس‌هایی از حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور رسیده است اما وزارت آموزش و پرورش بارها و بارها به ما اعلام کردند که موافق انجام این قانون هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار