مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان موفق به ارائه خدمات امدادی به ۲۵ هزار گردشگر در سواحل استان شدند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی پور اظهار کرد: از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی تاکنون، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان موفق شدند به بیش از 25 هزار گردشگرساحلی خدمات موردنیاز را ارائه کنند.
 
وی افزود: تیم‌های امدادی هلال احمر استان به 5452 نفر در محدوده داخل طرح‌های ساماندهی و  8049 هزار نفر در محدوده خارج از طرح‌های مزبور خدمات امدادی لازم را ارائه کردند.
 
ولی پور تصریح کرد: 13 هزار نفر نیز با مراجعه حضوری به پایگاه ها و پست های امداد ساحلی جمعیت هلال احمر استان خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.
 
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در مجموع 11 هزار نفر روز امدادگر و نجاتگر با بکارگیری 3158 دستگاه روز خودروی امدادی و آمبولانس در اجرای طرح امدادو نجات ساحلی مشارکت دارند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح «ایمنی و سلامت مسافرین به موازات طرح امداد و نجات ساحلی، از سوی معاونت جوانان این جمعیت هلال احمر استان در حال اجرا است.
 
وی افزود: از آغاز اجرای این طرح، تاکنون بیش از 90 هزار گردشگر با مراجعه به پست های ایمنی و سلامت جوانان جمعیت هلال احمر استان خدمات لازم را دریافت کردند.
 
ولی پور تصریح کرد: سه هزار گردشگر توسط تیم های گشت سحاب خدمت رسانی شدند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در مجموع با اجرای طرح‌های امدادونجات ساحلی و ایمنی و سلامت مسافرین تاکنون بیش از 120  هزار گردشگر تابستانی از خدمات جمعیت هلال احمراستان بهره مند شدند.
 
ولی پور گفت: جمعیت هلال احمر استان علاوه بر حضور شبانه روزی در 17 منطقه اجرای طرح ساماندهی دریا در 46 منطقه غیرمجاز شنا نیز در مباحث پیشگیری و هشدار کمک کند زیرا بیشترین غرق‌ شدن‌ ها در مناطق ممنوعه و غیرمجاز اتفاق می‌افتند.
 
وی افزود: در 108 نقطه ممنوعه با گشت موتوری و استقرار نیروی پیاده در حد پیشگیری، هشدار و آشنا کردن مردم به منظور شنا نکردن در این مناطق کمک می‌کنیم و قرار است هزینه‌های آن از سوی استانداری تامین شود چرا که اینگونه ماموریت ها در فرایند خدمات جمعیت هلال احمر تعریف نشده است.
 
انتهای پیام/ز

منبع:تسنيم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.