معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته تعداد چهار هزار و 488 مورد ازدواج زیر 15 سال در استان به ثبت رسیده است که از این بین پسرها 6 مورد از این موارد را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ لیلا جاویدان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ نرخ ازدواج دارای رتبه 12 کشوری است که البته با توجه به وسعت و جمعیت آذربایجان‌شرقی این رتبه زیاد نگران کننده نیست.

جاویدان با بیان اینکه از سال 82 تاکنون با روند رو به رشد طلاق در استان مواجه هستیم، افزود: نرخ افزایش طلاق در استان هم اکنون 7.5 درصد اعلام شده است.

وی از روند رو به رشد ازدواج در سن پایین در استان خبر داد و تصریح کرد: طی سال 92 تعداد سه مورد ازدواج زیر 10 سال در استان ثبت شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته تعداد چهار هزار و 488 مورد نیز ازدواج زیر 15 سال در استان به ثبت رسیده است که از این بین پسرها 6 مورد از این موارد را به خود اختصاص داده‌اند.

جاویدان از کاهش 8.2 درصدی میزان ازدواج در پنج ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: در این بین میانگین سن ازدواج زوج 27.8 و میانگین سنی زوجه در استان 22.6 درصد است.

این مقام مسئول تنها راه علاج این وضعیت را ارائه خدمات مشاوره‌ای عنوان کرده و افزود: به همین دلیل طی هفته ازدواج اداره کل ورزش و جوانان با برپایی 150 برنامه مختلف گامی برای رفع این معضل برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 300 مرکز مشاوره در کل کشور برای امر ازدواج در حال فعالیت است، گفت: از این تعداد 34 مرکز در آذربایجان‌شرقی دایر است.

جاویدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر ناکارآمدی پیوند دو اداره جوانان و ورزش با یکدیگر، اظهار کرد: خیر و شر این امر برگردن کسانی است که آن را تصویب کرده‌اند، ما کارمند دولت هستیم و هر طور تصمیم‌گیری شود باید عمل کنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین گفت: طبق نظرسنجی و تحقیقی که روی 15 هزار جوان ایرانی انجام یافته، مواردی مثل فرار از مسئولیت، بی‌بند و باری‌های جنسی، تمایل به روابط آزاد و دوستانه، ناسازگاری‌های میان پدر و مادر و ترس از خیانت همسر از جمله موارد عنوان شده از سوی جوانان برای عدم تمایل به ازدواج است.

منبع: فارس

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
واقعا از عجایب بسیار وحشتناکه بنده که مرد سی ساله هستم با دیدن این تصویر شوکه شدم دیگه وای به حال مادرش و خانمهای باردار اگه ببینن,