معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 14 درصدی صادرات محصولات کشاورزی این استان در پنج ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛فتحی در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی با بیان اینکه درپنج ماهه نخست سالجاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور بالغ بر91میلیون و700 هزاردلاربوده افزود: این درصورتی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل بالغ بر۸۰ میلیون و۳۰۰ هزار دلاربود.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با میزان صادرات پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، از رشد 14 درصدی برخوردار شده است افزود: دوغ، شیر، خامه بسته بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه فرنگی، روده و سالامبور از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی است که به خارج از کشور صادر شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از افزایش بیش از 15درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در مردادماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی در مردادماه سالجاری 17 میلیون دلار بوده در صورتی که این میزان از نظر ارزشی در سال 92 برابر با 14 میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند،ادامه داد: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است.

فتحی تصریح کرد: وجود رقابت بالا دربازارهای جهانی و شرایط خاص این بازار‌ها، لزوم حمایت هرچه بیشتر دولت و رفع موانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی را ضروری ساخته و تولیدکنندگان نیز باید توجه ویژه‌ای را در تولید کمی و کیفی محصول جهت جهت ورود سهل و ماندگاری بالا در بازارهای جهانی از خود نشان دهند.

وی در خاتمه افزایش برخی از محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی را در رونق بخش کشاورزی استان موثر دانست و افزود: بازاریابی برای محصولات مازاد کشاورزی همواره جزء دغدغه‌های مدیران بخش بوده و امید می‌رود با گسترش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه بتوانیم قدم‌های موثری در رونق اقتصادی استان برداریم. 

منبع:ایلنا
انتهای پیام/ش
برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، صدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.