مریم سلیمانیان گفت: استان سمنان با قرارگیری در مسیر راه شرق به غرب کشور و عبور سالیانه حدود 15میلیون زائر و مسافر همچنان ناشناخته است.

مریم سلیمانیان معاون گردشگری اداره کل میراث استان سمنان در خصوص صنعت گردشگری و برنامه‌های میراث این استان به منظور جذب گردشگران در گفتگو با  خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: قرارگیری استان سمنان در جغرافیای پهناور ایران اکنون به یک اتصال کننده میان نواحی شرقی به غربی کشور تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته جاده ابریشم نیز از این استان می‌گذشت و این مسئله نشان می‌دهد که این استان به لحاظ موقعیتی و قرارگیری، بهترین وصل کننده برای انجام فعالیت‌های تجاری، گردشگری و... است.
 
سلیمانیان اظهار داشت: با این وجود درحال حاضر طبق آمارهای ارائه شده بیش از 15 میلیون مسافر و زائر رضوی از این استان عبور می‌کنند که با این حال بسیاری از مناطق طبیعی و حفاظتی زیبا و بکر استان شناخته نشده و همچنان دست نخورده است. 

سلیمانیان عنوان کرد:استانی در دل کویر با داشتن آثار تاریخی فراوان و در منطقه حفاظتی در مقایسه با مناطق شمالی کشور که طبیعت به زباله‌دان تبدیل شده، نیست؛ بلکه محیط زیست و دوستی با محیط زیست در این استان به خوبی  برای هر بازدید کننده قابل لمس و درک آن آسان است. 

معاون گردشگری میراث سمنان افزود: میراث استان تلاش جدی در زمینه جذب گردشگر خواهد کرد و درسال‌ جاری عمده فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شد، اختصاص اتوبوس‌های حمل گردشگر در تمام نقاط استان و ارائه و آشنایی با سوغات در کنار بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری صورت گرفت.
 
سلیمانیان اضافه کرد: در هفته جهانگردی و گردشگری، هتل‌های جهانگردی و گردشگری استان با 20 درصد تخفیف به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی خواهند داشت. 

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا از کاروانسراهای بر سر راه‌های ارتباطی با در نظر گرفتن کاربری جدید نظیر رستوران‌های بین راهی و هتل به صنعت گردشگری استان و کشورکمک کنیم.
 
وی در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم استان ناشناخته سمنان را به خوبی معرفی کنیم، نیازمند همکاری و کمک نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های نظیر شهرداری‌ها و نقش بی‌بدیل رسانه و مسئولان استانی هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار