گاهی گوشه‌گیری فرد به وجود مشکلات شخصی در زندگی وی مربوط می‌شود‌ همچنین این ویژگی در فرد مشکل روانی شدید مانند شیزوفرنی‌ را ایجاد می‌کنند.

امیر هوشنگ‌ مهریار، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گوشه گیری در افراد ممکن است به دلیل افسردگی یا مشکلات زندگی به وجود بیاید. 
 
 وی افزود: هیجان‌هایی مانند غصه، ناامیدی و غم می‌تواند اثرات مخربی در روحیه فرد بگذارد علاوه بر این‌ها هر هیجانی از حد عادی بالاتر برود هیجان مخرب می‌نامیم لیکن رابطه مستقیمی بین هیجان مخرب و گوشه‌گیری وجود ندارد. 
 
این روانشناس‌ ادامه داد: گاهی گوشه‌گیری در افراد به شخصیت درون گرای وی بر می‌گردد گاهی نیز این ویژگی‌ در فرد به وجود مشکلات شخصی در زندگی وی مربوط می‌شود همچنین گوشه گیری در فرد مشکل روانی شدید مانند شیزوفرنی را ایجاد می‌کند. 
 
 مهریار با اشاره به اینکه همه هیجان‌ها در افراد می‌تواند مخرب باشد، اظهار داشت: هر هیجانی در فرد می‌تواند به هیجان مخرب تبدیل شود اما نتیجه هر هیجان مخربی در فرد گوشه گیری نیست . 
 
وی تصریح کرد: گاهی شخص برون گرا بر اثر افسردگی شدید به شخص درون گرا تبدیل می‌شود در صورتیکه‌ این حالت در زمان طولانی ادامه یابد و به 1 یا 2 روز محدود نشود همچنین این فرد، فردی عزادار محسوب شود این درون گرایی ناگهانی را می‌توان ناشی از حالت بیماری در فرد دانست. 
 
این روانشناس‌ خاطر نشان کرد: به تنهایی نمی‌توان به فرد مبتلا به افسردگی کمک کرد بلکه باید وی را به سوی مراجعه نزد روانشناس برای درمان افسردگی سوق داد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار