یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به هوش بالای ایرانیان در تولید و گسترش علم، همیشه به دنبال تضعیف ایران در صحنه ژئوپلوتیکی آن بوده‌اند.

"حسین متفکر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم مقالات علمی ایران، گفت: یکی از راه‌های تضعیف کشورها و روابط بین‌الملل اعمال تحریم بر ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و مدیریتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عنصر علم در افزایش قدرت ملی کشورها به عنوان یکی از مولفه‌های منافع ملی کشورها تعریف می‌شود، بنابراین نقش و تاثیری که علم در افزایش قدرت‌ ایران در تحولات آینده جهان خواهد داشت، آمریکا به تحریم آن روی آورده است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به هوش بالای ایرانیان در تولید و گسترش علم،  همیشه به دنبال تضعیف ایران در صحنه ژئوپلوتیکی آن بوده‌اند.

متفکر اظهار داشت: اگر به تاریخ گذشته ایران نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که پایه‌های اساسی علوم پزشکی، علوم انسانی، کیهان شناسی، علوم کامپیوتر و بسیاری از علوم جدید در دوران تاریخ ایران بوده است.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: اگر مباحث مدیریت راهبردی را هم مورد توجه قرار دهیم، می‌بینیم که بیانیه یا نوشته "کوروش" یا "خشایار شاه" اولین اسناد راهبردی در تحولات جهانی بوده است.

وی ادامه داد: غربی‌ها به توانمندی هوش و زکاوت علمی ایران در دوران تاریخ آشنا هستند و می‌دانند که اگر جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی رشد کند، قطعا به بالاترین جایگاه ژئوپلوتیکی جهانی خواهد رسید.

متفکر گفت: آمریکا و غرب از دو جهت مانع رشد علمی جمهوری اسلامی شده‌اند، یکی به دلیل اینکه ایران به عنوان قدرت جهانی در گذشته مطرح بوده و دیگری از آن جهت که کشورمان به عنوان یک کشور اسلامی، دارای یک اسلام نابی است که می‌تواند مدیریت اجتماعی جهانی را به عهده بگیرد و همه بافته‌های غربی‌ها در تحولات منطقه‌ای جنوب غرب آسیا را برهم زند.

وی در پایان با اشاره به ممانعت از انتشار و پیشرفت مقالات علمی-پژوهشی، علمی- مروری و علمی- ترویجی، خاطر نشان کرد: رشد و انتشار مقالات علمی می‌تواند در صحنه جهانی، مراکز علمی داخل ایران را سهام‌دار کند و مشتریان علمی بیشتری را برای کشورمان پیدا کند و در نهایت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان مرجع علمی در آینده نقش بسزایی را ایفا کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار