عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون قطعا در جلسه روز یکشنبه (6 مهرماه) سخنان کیارستمی را بررسی خواهد کرد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند وگرنه باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام "سیدمرتضی حسینی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه امثال عباس کیارستمی اعتقادی به فرهنگ داخلی، ملی و مذهبی ندارند، گفت: این اشخاص حاضر هستند علیه جامعه ایرانی فیلم بسازند تا مورد تشویق غربی‌ها و برخی افراد داخلی قرار بگیرند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اینکه برخی دوستان و حتی افرادی در وزارت فرهنگ و ارشاد معتقدند باید قدردان این گروه از فیلمسازان بود، اظهار داشت: آن‌ها می‌گویند، این فیلمسازان به عنوان یک هنرمند ایرانی در دنیا شناخته می‌شوند اما باید دید آن‌ها جایزه را برای چه نوع فیلمی گرفته‌اند؟!

وی در ادامه تصریح کرد: غربی‌ها کیارستمی را بزرگ کرده و حال از وی در مقوله جنگ استفاده می‌کنند تا وی با گستاخی خون شهدای کشورمان را بیهوده بنامد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: کیارستمی امروز باید جوابگوی خون شهیدان و مادران این عزیزان باشد زیرا وی خون این عزیزان را بیهوده تلقی کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: کمیسیون فرهنگی قطعا در جلسه روز یکشنبه (6 مهرماه) این موضوع را بررسی خواهد کرد اما از طریق همین رسانه به وزارت فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی اعلام می‌کنم که باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: اگر رئیس سازمان سینمایی نسبت به سخنان کیاررستمی واکنش نشان ندهد، وزیر فرهنگ باید به کمیسیون فرهنگی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
با سلام من میگم کسی که جنگ را بی مفهوم می داند حتما از دست دادن خاک وطن و تعرض به ناموس نیز برایش مفهومی ندارد و دفاع از وطن و ناموس را هم کاری بی مفهوم می داند. !! از طرف دیگر چنین شخصی با دیدگاه قرآن در مورد این که مسلمانان تکلیف دارند در مقابل تجاوز و ظلم دفاع کنند و چه پیروز شوند و چه به ظاهر شکست بخورند در حقیقت پیروز میدان اند و رحمت خدا و زندگی سعادتمندانه جاودانه نصیب شان می شود.
آخرین اخبار