ماهیت سخن آمریکا در تفسیر قانون بین المللی، اشکالی اساسی را مطرح می سازد که معادله را وارونه می سازد و نشانگر دوگانگی آمریکا در تفسیر و اقدامات خود است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ سپاسگذاری پر آب و تاب رئیس جمهور آمریکا، اوباما از شرکای خود در حمله علیه داعش، برای پرده برداشتن از تمام رازهای میان تروریسم و حامیان آن، کافی نیست، ولی هنگامی که تمام طرف های حامی تروریسم، به جز ترکیه که از اقبال ویژه آمریکا برخوردار خواهد بود را گرد خود جمع می کند، برای فهم اهداف، ابعاد و احیانا، سقف سطوح تصمیمات آمریکا، کافی خواهد بود!!

این مسئله با اوجگیری بررسی پیرامون جزئیات، اهداف و نیت‌های حملات آمریکایی و پوشش سیاسی و قانونی آن در سطوح متعدد، تلاقی می یابد که نسبتا از سطح بررسی اعتباراتی که با اصل نقش آمریکا و وابستگان آن مرتبط است، به دور می باشد.

در حالیکه نتایج اولیه، به حکم تعبیرهای شتابزده که مواضع آمریکا برای ترویج توجیهات خود در خصوص شرکای خودیش که البته در نهایت وزن سیاسی و نظامی آنان صفر خواهد بود، بر آن گنجانده شده است، خارج از چارچوب بررسی به نظر می رسد؛ ماهیت سخن آمریکا در تفسیر قانون بین المللی، اشکالی اساسی را مطرح می سازد که معادله را وارونه می سازد و نشانگر دوگانگی آمریکا در تفسیر و اقدامات خود است.

علی رغم واضح بودن شرایط، ولی تحلیل آمریکا و فریبکاری با الفاظ، درها را بر انبوهی از خوانش های انکار ناپذیر از ائتلاف آمریکایی می گشاید.

روشن است که اصرار آمریکا بر اینکه نیازی به کسب اجازه در آغاز حملات خود ندارد، بر هیچ سند قانونی و حتی سیاسی متکی نیست؛ چراکه سخنان آمریکا، پیرامون آغاز این حملات مطابق با قطعنامه ی بین المللی 2170 اجرا نمی شود و بلکه آمریکا در تجاهل خود مبالغه می کند و حتی قطعنامه های دیگر در خصوص مبارزه با تروریسم  را به یاد ندارد و خطرناک ترین عامل در اشاعه ی تروریسم که همان حمایت های مالی است را فراموش کرده است.


مصیبت بارتر از همه این است که امریکا، در تفسیر قانون بین المللی بر همان اساسی تکیه کند که در ائتلاف خود اظهار می سازد تا دروغ خود در خصوص جهان یکپارچه را توجیه کند و بلکه برای از بین بردن قانون و حقیقت، بمباران مقدماتی را انجام می دهد که هدف آن، تبرئه  دولت های حامی تروریسم و رهایی از قطعنامه های بین المللی است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار