رئیس مرکزآمار ایران گفت: ایجاد امنیت سیاسی و اقتصادی کشور بدون امنیت غذایی میسر نخواهد بود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عادل آذر رئیس مرکزی آمار ایران در آغاز سرشماری عمومی کشاورزی سال 93که پیش از ظهر امروز با حضور نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، هاشمی استاندار تهران و برخی از مدیران شهری برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان این که امروز سرشماری عمومی کشاورزی  به طور رسمی در کل کشور آغاز خواهد شد اظهار داشت: 4میلیون و 300هزار بهره بردار کشاورزی به عنوان جامعه هدف در این سرشماری که چهارمین سرشماری روستایی بعد از انقلاب اسلامی است آمارهای خود در خصوص زراعت، باغات و دامپروری در اختیار آمارگیران قرار خواهند داد.

*ثبت الکترونیکی چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی 

وی با اشاره به فعالیت 12هزار و 600مامور آمار در این سرشماری افزود: لباس واحد و برخورداری از کارت و آرم سرشماری کشاورزی از جمله مشخصات ماموران آمار است که در حدود 15الی 20دقیقه با مراجعه حضوری به درب منازل روستاییان اقدام به دریافت آمار آنان و ثبت الکترونیکی آن در تبلت خواهند نمود.

رئیس مرکزآمار ایران با تأکید بر این که ایجاد امنیت سیاسی و اقتصادی  کشور بدون امنیت غذایی میسر نخواهد بود اظهار داشت: چرا که کشورهای بنیادین پایه استقلال  خود را بر مبنای استقلال کشاورزی بنا کرده‌اند و عدم رهایی کشاورزی در کشوری نظیر ژاپن که بر اساس صنعت و فناوری شناخته می‌شود بیانگر امنیت و بنیادی بودن کشاورزی برای استقلال و توسعه کشور است.

آذر با تأکید بر این که حدود 12درصد تولید ناخالص ملی در کشاورزی نهفته است افزود: این در حالی  که با توجه به تحصیل 18درصد از دانش آموختگان در حوزه کشاورزی این  حوزه می‌تواند برای 25درصد از این افراد زمینه اشتغال را فراهم آورد.

وی با اشاره به این که تدوین برنامه ششم توسعه جز با  ارائه آمار و اطلاع دقیق حاصل نخواهد شد تصریح کرد: در واقع بسیج نیروها در جهت اجرای سرشماری کشاورزی نیز در راستای تحقق این امر بوده ضمن این که به جهت دریافت اطلاعات دقیق تمامی آمارگیران از افراد همان محل انتخاب شده‌اند و در ارائه این آمار نیاز به ارائه هیچ گونه سند و مدرکی نبوده و تنها بر مبنای خود اظهاری افرادی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز آمار ایران در پایان با عنوان این که کشاورزان از اقشار صدیق کشورند و ارائه اطلاعات دقیق توسط آنان سبب برنامه ریزی دقیق و توزیع تسهیلات خواهد شدخاطرنشان کرد:‌ سرشماری جزء شناسنامه‌های توسعه یافته کشور است و این جز با صبر و حوصله مردم محقق نخواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم ثبت نخستین آمار توسط محمد باقر نوبخت با مراجعه حضوری به درب منازل یکی از روستاییان روستای حسن آباد باقر اف بخش آفتاب صورت گرفت.

انتهای پیام/  

برچسب ها: امنیت ، غذایی ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار