"آندری کونچالوفسکی" خواستار حذف فیلمش از فهرست فیلم‌های انتخابی کشور روسیه برای شرکت در بخش غیر انگلیسی زبان اسکار شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ کارگردان روسی "آندری کونچالوفسکی" فیلم خود "شب‌های سفید مامور پست" را از فهرست فیلم‌های انتخاب شده‌ی کشور روسیه برای ارسال به آکادمی اسکار حذف کرد.

پیش از این، فیلم "شب‌های سفید مامور پست" در جشنواره فیلم ونیز جایزه‌ خرس نقره‌ای را برای کارگردانی به دست آورده بود.

"کونچا لوفسکی" می‌گوید دلش نمی‌خواهد فیلمش برای جایزه "هالیوودی" رقابت کند و اینگونه ارزش فیلم از بین می‌رود.

"کونچالوفسکی" در نامه‌ای که به کمیته‌ی اسکار کشور روسیه فرستاد،‌ نوشته است: "در سالهای اخیر، از هالیوودی شدن صنعت سینمای روسیه و تاثیرات منفی سینمای تجاری آمریکا بر روی شکل‌گیری سلیقه‌ها و ذوق مخاطب انتقاد کرده‌ام. بسیار پوچ است که فیلم من برای جایزه‌ی هالیوودی رقابت کند."

براساس گفته های این کارگردان، دلیل دیگر او برای حذف فیلمش از انی فهرست این است که :" ارزش جایزه اسکار این روزها از سوی بسیاری از فیلم‌سازان غلو می‌شود و نوعی توهم شناخت بین المللی برای فیلم ها ساخته است و باور مردم بر این است که جایزه‌ اسکار کیفیت یک فیلم را تضمین می‌زند که قطعا باور درستی نیست."

انتظار می‌رود کمیته اسکار روسیه در روزهای آینده فیلم انتخابی خود را برای شرکت در بخش غیر انگلیسی زبان اسکار ارسال کند. قبل از برخورد جدی " کونچا لوفسکی" فیلم او در کنار فیلم "لویاتان" ساخته‌ی "آندری زویا گینتسف" برنده‌ی جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن یکی از مدعیان برای ارسال به این بخش از آکادمی اسکار بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
اینا فهمیدن که اسکار یک شو و نمایش تو خالی و پوچ است اما بعضی از کارگردانان ایرانی هنوز نفهمیدن
آخرین اخبار