یکی از راهکارهای خروج تورم از بازار مسکن جلوگیری از فساد و رانت خواری است

عبدالمجید سجادی  عضو هیئت مدیره سندیکای پیمانکاری استان تهران و مدیر عامل شرکت راملکه پیمانکاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود : وجود فساد و رانت در بازار مسکن باعث می شود قیمت ها افزایش بی رویه و غیر منطقی را دنبال کند .

وی با تاکید براینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار است خاطر نشان کرد : مدیریت بساز بفروش های بازار مسکن و به نظم درآوردن آنها می تواند  از نوسان و افزایش بی رویه قیمت ها در راستای سودآوری بیشتر  جلوگیری کند .

سجادی  با بیان اینکه  چنانچه بسازبفروش ها بخواهند با هر قیمتی زمین و مساکن خود را بفروشند هرج و مرج در بازار مسکن حاصل می شود اظهار داشت : مسکن مهر برنامه و طرح خوب و جامعی بود اما متاسفانه اصول آن بر پایه بی مطالعه بودن و بی برنامه گی تدوین شد . 

وی در ادامه اضافه کرد : مسکن مهر بایستی به درستی هدایت و مدیریت شود.
 
سجادی با اشاره به کنترل و نظارت در ساخت و ساز مسکن افزود : سازمان نظام مهندسی با شرط نظارت بر وضعیت مساکن می تواند ساخت و سازهای مطلوب را به درستی ساماندهی و مدیریت کند .

وی در ادامه تاکیید کرد : ساختمان هایی که ساخته می شوند باید زیر نظر متوالیان این امر کنترل و نظارت شوند و مهندسان به معنای واقعی نظارت واقعی و عالیه داشته باشند .
 
وضعیت ساخت و سازهای بخش دولتی مطلوب است
 

 کامران رهی معاونت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری گفت : کیفیت در ساخت و سازهای دولتی بر حسب نظارت ها و برنامه ریزی های انجام شده  مطلوب است و قوانین و عموماً رعایت می شود .

وی تصریح کرد:در ساخت و سازهای خصوصی باید نظارت های عالیه در اجرا ورعایت قوانین و مقررات بیشتر مورد توجه متوالیان امر قرار بگیرد .

رهی اظهار داشت: در ساخت و سازهای دولتی عموماً پیمانکاران بخش خصوصی با شرکت در مناقصات و برنده شدن در آن وارد این پروژها می شوند  و سایر هزینه ها و سرمایه ها براساس اعتبارات سالیانه دولتی انجام  می شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، راه ، شهرسازی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار