نخستین نمایشگاه امنیت فضای سایبری ایران با هدف عرضه توانایی و قدرت شرکت های امنیت اطلاعات کشور کار خود را آغاز کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ رئیس کمیسیون امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) این سازمان، با اعلام این مطلب و تلاش‌های کمیسیون افتا برای برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با توجه به نیازهای حوزه افتا، با هدف ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و شناسایی توانمندی های حوزه برگزار شده است.

بهناز آریا با اشاره به اینکه نمایشگاه امنیت سایبری، نماد همدلی صنفی توسط کمیسیون افتا است، افزود: سه محور برگزاری این نمایشگاه تخصصی شامل "محصولات امنیتی، داخلی و خارجی"، "خدمات و سرویس‌های مرتبط با افتا" و "آگاهی‌رسانی و آموزش" است.



آریا با بیان اینکه محورهای این نمایشگاه براساس برنامه پنجم توسعه و سند افتای کشور تعریف شده، گفت: بر اساس ملزومات برنامه پنجم توسعه و سند افتای کشور، نیاز داریم پروژه‌های امنیتی بسیاری را طراحی کرده و به نتیجه برسانیم.

او با تاکید براینکه بخش خصوصی حوزه افتا همواره تمایل دارد بازوی اجرایی دولت در اجرای پروژه های امنیت فضای مجازی باشد، ادامه داد: ما معتقدیم توانمندی‌های بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی، باید در اختیار دولت قرار بگیرد و نمایشگاه افتا در تلاش است این فضا را فراهم کند تا با تعامل مستقیم بخش خصوصی و دولت، به امنیت کامل ملی دست یابیم.

به گفته رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران، ارتقای آگاهی امنیتی کشور از دیگر اهداف کمیسیون افتا است و بر این اساس کارگاه های آموزشی مختلف افتا، در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار