وزیر خارجه کوبا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آمریکا به علت دخالت‌های نظامی در سوریه و عراق و اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه کوبا از دخالت های آمریکا در امور داخلی سوریه، عراق و اوکراین انتقاد کرد.

وزیر خارجه کوبا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آمریکا به علت دخالت‌های نظامی در سوریه و عراق و اوکراین انتقاد و تاکید کرد واشنگتن با این گونه اقدامات قوانین بین المللی را نقض می کند. 

"برونو رودریگز" گفت: مداخله خارجی در سوریه باید به پایان برسد. قابل قبول نیست که قدرتهای غربی از یک گروه مسلح تروریستی در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می آورند و علیه همان گروه تروریستی در عراق می جنگند. آمریکا با بی توجهی به مرزهای کشورها بدون اجازه مردم و دولتهای آنها اقدام به بمباران خاک آن کشورها می کند که نمونه بارز آن درباره حملات هوایی خودسرانه آمریکا و متحدانش در خاک سوریه است. این اقدامات آمریکا نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی است. به علاوه تحریمهای اروپا و آمریکا علیه روسیه بر سر بحران اوکراین هم خلاف اخلاق و هم غیرقانونی است. 

وزیر خارجه کوبا تاکید کرد آمریکا نباید از تحریم‌های یکجانبه به عنوان ابزاری سیاسی برای فشار بر کشورهای دیگر استفاده کند.

 رودریگز همچنین تاکید کرد پنج دهه تحریم واشنگتن علیه کوبا 215 میلیارد دلار زیان به این کشور وارد کرده است. 

رودریگز در اظهارات خود ، همبستگی خود را با دولتهای ونزوئلا، آرژانتین و اکوادور علیه اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و دخالت های این کشور اعلام کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار