مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی مطرح کرد

امکان بارگیری 186 میلیون تن کالا و جابجایی 14 میلیون نفر مسافر

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی گفت: 11 بندر اصلی بازرگانی در كنار بنادر متعدد شيلاتی و مسافری با ظرفيت تخليه و بارگيری بيش از 186 ميليون تن كالا و 14 ميليون نفر جابه‌جايي مسافر وجود دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد سعيد نژاد با اشاره به مهمترين عملكرد بخش دريايي کشور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با بيش از 150 فروند كشتي اقيانوس پيما (كالابر و نفتكش) يكي از بزرگترين ناوگان دريايي در خاورميانه و مهمترين كشور دريايي در منطقه است  كه ظرفيت زيادي در حمل و نقل دريايي دارد.

معاون وزير و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: ناوگان دريايي کشور با ظرفيت 12.6 ميليون تن توان جابه جايي حجم عظيمي از حمل و نقل دريايي را به خود اختصاص داده است.

وي افزود: شاغلان فعال در حمل و نقل دريايي بيش از 130هزار نفر است كه با 121هزار نفر در بخش صيادي به بيش از 251هزار نفر، مي‌رسد. همچنين در صنايع دريايي کشور تعداد قابل توجهي از هموطنان در حال فعاليت هستند.

سعيد نژاد گفت :حمل و نقل دريايي به عنوان ايمن ترين، كارآمدترين، ارزانترين و حتي پاك ترين شيوه حمل و نقل در تجارت جهاني نقش آفرين است و حدود 90 درصد كالاهاي تجاري بين المللي از طريق دريا جا به جا مي‌شود و به عنوان نيروي محركه تجارت بين‌المللي شناخته مي شود و در سر ا سر دنيا حتي در كشورهايي که دسترسي مستقيم به آبهاي بين المللي ندارند، زندگي مردم به آن وابسته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنادر ، بازرگانی ، شیلات ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار