اتاق تعاون استان فارس استانی پیشرو در ترویج و توسعه بخش تعاون در کشور است ، این اقدامات در راستای برنامه ها و چهارچوب تعریف شده از سوی اتاق تعاون مرکزی ایران صورت گرفته است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اتاق تعاون استان فارس استانی پیشرو در ترویج و توسعه بخش تعاون در کشور است ،این اقدامات در راستای برنامه ها و چهارچوب تعریف شده از سوی اتاق تعاون مرکزی ایران صورت گرفته است .  
 
 تشکیل شورای تتا به ریاست مدیر کل تعاون

این اتاق در جهت تعامل بهتر با سازمانها و ادارات زیر مجموعه و همکار اقدام به تشکیل شوراهایی از جمله تشکیل شورای تتا (تعالی تعاونی های استان) به ریاست مدیر کل تعاون  ، ایجاد مرکز مطالعات پاک( پژوهش های استراتژیک کسب و کار)،تشکیل شورای عالی تکاب ( توانمندسازی،کارآفرینی و اشتغال بانوان) و تشکیل کمیسیون های 11 گانه اتاق تعاون فارس کرده است . 

استاندارد محیطی اولویت اول اتاق تعاون استان  
همچنین اتاق تعاون استان فارس در زمینه استاندارد سازی محیط تعاونی ها اقدامات زیر را انجام داده است 

1-  اجرای برنامه ریزی استراتژیک 3 ساله جهت اتاق تعاون استان فارس
2-  پیاده سازی استاندارد مدیریت ایزو 9001-2008 و نظام ساماندهی محیط کار

مشاوره، آموزش و ترویج خدمات اتاق برای تعاونگران  
این اتاق خدماتی در زمینه مشاوره، آموزش و ترویج ارائه داده است که از آن میان می توان ایجاد مرکز مشاوره حقوقی ،  ایجاد مرکز مشاوره کارآفرینی،کسب و کار ، اجرای پروژه توانمندسازی سرمایه انسانی با رویکرد آموزش های کارگاه محور ، تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی جهت ارائه دروس مرتبط با تعاون به صورت دروس تک پودمان ، راه اندازی مرکز کلینیک و پاراکلینیک صنعت ،  راه اندازی مرکز داده ها و اطلاعات و فن آوری جهت امور مرتبط با بخش تعاون استان ،  اجرای نظام پیشنهادات در بخش تعاون در سطح استان و تدوین و پیگیری تاسیس نظام مهندسی تعاون اشاره کرد . 

در زمینه امور بین الملل و بازرگانی اتاق تعاون استان کوشیده است تا با صدور و تمدید کارت بازرگانی ، حمایت از کنسرسیونها و خوشه های بازرگانی و توسعه برند تعاونگران را یاری دهد . 

نظارت بر عملکرد تعاونی ها و تلاش جهت بهبود مستمر عملکرد

اتاق تعاون استان فارس کوشیده است تا با نظارت بر عملکرد تعاونی ها و تلاش جهت بهبود مستمر عملکرد از ظرفیتهای این بخش جهت توسعه اقتصاد استان استفاده کند .  
 
لازم به ذکر است که بر اساس این گزارش اتاق تعاون استان فارس با سیاست توسعه فعالیت های اقتصادی و ترویج کارآفرینی استان در قالب بخش تعاونی، آمادگی پذیرش و عملیاتی سازی هرگونه طرح‌های پژوهشی و دانشگاهی که دارای مزیت رقابتی نسبت به دو بخش دیگر اقتصادی کشور باشد  را دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار