فرماندار سقز گفت: برای نخستین‌بار در طرح سرشماری فرم‌های کاغذ حذف و از رایانه قابل حمل (تبلت) برای ثبت اطلاعات استفاده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگارا‌ن سنندج، طرح شماری عمومی کشاورزی در شهرستان سقزبا حضور فرماندار و مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، محمد پیشداد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی و قائم مقام سرشماری و سایر عوامل اجرایی آغاز شد..در مراسم آغازین این مراسم ماموران سرشماری برای انجام عملیات سرشماری به روستاهای اعزام شدند و استفاده از این فناوری جدید تاثیر بسزایی در دقت، اطلاعات، سرعت در استخراج و انتشار نتایج سرشماری خواهد داشت.

فخری با اشاره به نقش آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی گفت: داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی است و برنامه‌ریزی یکی از اولویت‌هایی است که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشورها نقش به سزایی دارد.

مدیر اجرای سرشماری کشاورزی شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در توسعه افزود: کسب آمار و داده‌های اطلاعاتی برای برنامه‌ریزان و مدیران حوزه توسعه بخش کشاورزی بسیار ارزشمند و انکارناپذیر است.وی در جمع عوامل ستاد سرشماری و ماموران سرشماری بر اجرای  هر چه دقیق و صحیح‌ امر سرشماری تاکید کرد و بیان داشت: هرچه  برنامه‌ها صحیح‌تر و درست‌‌تر اجرا شود، امکان موفقیت برنامه‌هاى آبادانى و سازندگى کشور بیشتر خواهد بود.

وی گفت: همکاری شایسته روستائیان عزیز با ماموران سرشماری، موجب کسب آمار صحیح و متقن برای پیشرفت و آبادانی میهن اسلامی مان خواهد شد.گفتنی است این طرح که از امروز به مدت 40 روز کاری شروع خواهد شد ، 14 مامور سرشماری اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی در شهرستان سقز را جمع‌آوری خواهند کرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۲:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خوبه ولی چطوری شارژکنن