معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری گفت: 5ایستگاه آتش‌نشانی در تاریخ 10مهر افتتاح خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به ایستگاه ورداورد، جیحون، زنجان، لقمان و هاشم‌آباد نام برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجبتی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، عنوان کرد: در طرح 5ساله شهرداری تهران قرار است که تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا 150 ایستگاه افزایش یابد یعنی بالای هر 50هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی دایر شود.

وی افزود: تا پایان امسال تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 120 ایستگاه افزایش خواهد داشت و قرار است که شهرداری تهران زمین‌هایی را درتملک خود برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی جدید خریداری کند و در تملک شهرداری در آورد.

مجتبی عبداللهی در ادامه بیان کرد: در عید سعید قربان شهرداری تهران برنامه‌هایی را برای مردم در دست اقدام دارد که از جمله آنها قرار دادن  17 مکان برای عرضه دام است که 3مکان از آنها دائمی و 14 مکان به صورت موقت تعبیه شده است و 230 دکتر دامپزشک در این مکان‌ها ناظر بر اعمال کشتار دام هستند که سلامتی‌ آنها را قبل و بعد از کشتار تایید کنندو همچنین 12 جایگاه مختص به مراکز بهزیستی  و کمیته امداد برای عرضه ذبح دام برای خیریه ها در نظر گرفته که در مجموع 29 جایگاه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: خدمات شهری بر قیمت دام‌های با کیفیت نظارت کامل دارد و خود قیمت‌گذار اصلی دام است و شهروندان می‌توانند با ترازوهای دیجیتالی که در این مکان‌ها قرار داده شده است استفاده کنند.
 
عبداللهی در ادامه اظهار کرد: در این مکان‌ها حضور روحانی برای مسائل شرعی قرار داده شده و در کل مکان‌های عرضه دام 30روحانی ناظر داریم که به مسائل فرهنگی خانواده‌ها در سطح شهر تهران رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ایستگاه‌های فرهنگی نیز برای عید قربان دایر می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از این ایستگاه‌ها برای مسائل فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.

*پروانه سفید پالک بی‌خطر است

عبدالهی یادآور شد ستاد محیط زیست و سازمان پارک‌ها چندین بار عنوان کرده‌اند پروانه سفید پالک برای مردم و گیاهان خط ری ندارند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده رشد جمعیت این پروانه به علت تغییرات آب و هوایی و همچنین استفاده بیش از حد سموم شیمیایی مزارع کشاورزی استفاده شده بوده است.

خدمات شهری در ادامه تصریح کرد: این حشره با خنک‌تر شدن هوا با یک نوع صابون ضعیف که به لیتر آن در هزار لیتر آب حل می شود از بین می‌روند.

وجود 50 میلیون موش در تهران شایعه است مجتبی عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طی 7-6 اخیر اقدامات خوبی را برای از بین بردن موش های پایتخت انجام داده که رضایت‌مندی شهروندان را تا به امروز به دنبال داشته است و وجود 50 میلیون موش در تهران به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار