مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شماره حساب‌های کمیته امداد و بسیج آماده دریافت کمک‌های مردمی جهت کمک به مردم مظلوم غزه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، محمد انواری مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری درباره کمک به مردم مظلوم غزه اظهار داشت: مسئله نهضت‌های موحدین در کشورهای اروپایی همه الهام‌گیرنده از جمهوری اسلامی است.
 
وی افزود: امام(ره) یک فرمول نشئت گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین کرده و این همان چیزی است که در وصیت‌نامه امام(ره) به آن اشاره شده و این فرمول می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
 
مسئول کمیته امداد خمینی(ره) با اشاره به اهمیت کمک به مردم مظلوم که به عنوان یک الگوی مهم شناخته شده است تصریح کرد: کمیته امداد در دوران جنگ 55 روزه که غزه در تلاطم بود کمک‌های امدادبخشی را انجام داد که نشان از صلابت و استقرار نظام اسلامی است.
 
محمد انواری تصریح کرد: کمیته امداد، بال عاطفی نظام اسلامی است. در نهم مهرماه یک حرکت جمعی وسیع و ملی را الگوسازی می‌کنیم تا کشورهای دیگر هم بتوانند در این صحنه ایفای نقش کنند.
 
مسئول کمیته امداد با اشاره به کمک‌های ایرانیان و شهروندان خارجی در جنگ غزه  افزود: جریان تنازع و بقا و گفتمان خونخوارانی که هیچ چیز را نمی‌بینند باید تبدیل به یک گفتمان همدلی و انسجام در بین مسلمین در برابر تهاجمات شود.
 
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در نقش‌آفرینی در جنگ رسانه‌ای تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که پیروزی نزدیک است و می‌توان با کمک به مظلوم در مقابل ظالم ایستاد.
 
محمد انواری گفت: بسیج و کمیته امداد پایان‌ناپذیرند و الگوسازی جمهوری اسلامی در عراق و سوریه با موفقیت همراه شده و این از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: ما با بسیج کارهای مشترکی داشتیم و در جشن عاطفه‌ها نیزکه 16، 17 و 18 مهرماه برگزار می‌شود اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهیم کرد و این کمک‌ها  به سرعت توزیع می‌شوند.
 
مسئول کمیته امداد در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شماره حساب‌ها و نحوه کمک‌های مردمی تصریح کرد: شماره حساب‌های 5555 بانک ملی شعبه کمیته امداد و شماره حساب 1861421622451 متعلق به بسیج در بانک انصار آماده دریافت کمک‌های مردمی است و این کمک‌ها بهتر است که به صورت نقدی باشد.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره نوع کمک‌های کمیته امداد در جنگ غزه گفت: کمک‌ها به صورت مالی و کالا بوده که کمک‌های کالا بسته به شرایط به صورت پوشاک، دارو و غذا بوده است.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص نحوه کمک‌های خارج از کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد دارای دفتری با مجوز کشور افغانستان است که در هرات، کابل و مزارشریف دایر است. یک سامانه پیامکی نیز تعریف شده است که در کشورهای مختلف وجوه واریز می‌شود و همچنین از طریق ایرانسل و همراه اول و عابربانک‌ها نیز می‌توان کمک‌ها را واریز کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار