جودوکار وزن 90- کیلوگرم کشورمان گفت: در بازی‌های آسیایی اینچئون به خاطر قضاوت ناصحیح داور برنز را از دست دادم.

محمد جمالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی اینچئون در خصوص رقبای خود اعلام کرد: اولین رقیب من در اینچئون از فلسطین بود که موفق شدم وی را ضربه فنی کنم، در مقابل جودوکار ژاپنی هم خوب مسابقه دادم اما داوران نسبت به این کشور دید مثبتی دارند و من از این موضوع ضربه خوردم و دو اخطار عقب ماندم که خیلی اعصابم را خورد کرد، 40 ثانیه مانده تا پایان مبارزه ریسک کردم تا به حریف تکنیک بزنم اما ضربه فنی شدم و متاسفانه از رسیدن به فینال محروم شدم.

جودوکار وزن 90- کیلوگرم کشورمان افزود: بعد از آن مقابل چین با ضربه فنی پیروز شدم تا برای گرفتن مدال برنز به مصاف حریف مغولستانی بروم، در این مسابقه بار دیگر داوری تاثیر منفی در نتیجه گذاشت و با وجود اینکه می‌توانستم برنز بگیرم با قضاوت ناعادلانه پنجم شدم.

جمالی تاکید کرد: متاسفانه اشتباهات داوری نه تنها برای رشته جودو بلکه برای تمامی رشته‌های ورزشی برای ورزشکاران ایران وجود دارد مثلا آقای گل آرا بوکسور سبک وزن کشورمان که ما برای تماشای مسابقه‌اش در بازی‌های آسیایی رفتیم و شاهد بودیم که چطور با ناداوری حذف شد.

ملی‌پوش 90- کیلوگرم ایران با بیان اینکه از نتیجه خود راضی نیست، اعلام کرد که جودوکاران ایران در اینچئون کم نگذاشتند: در بازی‌های آسیایی این دوره شاهد بودیم که مغولستان در 7وزن 7 مدال گرفته است تیم ازبکستان موفق شد ژاپن قهرمان جهان را شکست دهد و قزاقستان هم ازبکستان را مغلوب کرد پس جودو آسیا رشد زیادی کرده است اما ورزشکاران کم نگذاشتند.

وی تصریح کرد: احسان بهرامیان در اولین تجربه خود مقابل قهرمان جهان به خوبی مبارزه می‌کند، همه شاهد قدرت ملایی مقابل قهرمان بازی‌های آسیایی بودند که اگر کم تجربگی‌اش نبود قطعا این رقیب را مغلوب می‌کرد، قاسمی‌نژاد به لبنان باخت که برزیلی الاصل بود و در مسابقات گراند اسلم و گرند پریکس مدال داشت. هیچ کدام از ما کم نگذاشتیم البته من از خودم راضی نیستم.

جودوکار با سابقه ایران خاطرنشان کرد: اختلاف ورزشکاران ما با جودوکاران سایرکشورها اختلاف فاحشی نیست به طور حتم اگر در تیمی در 66 کیلوگرم نماینده داشتیم و تیم ما کامل اعزام می‌شد بهرامیان مجبور نبود یک وزن بالاتر مبارزه کند، یا اگر نفر دومی پشت محجوب که مصدوم بود داشتیم نتیجه کاملا تغییر می‌کرد.

وی افزود: سعید ملایی در رقابت‌های تیمی اخراج شد و ما در یک وزن بدون مبارزه باخت می‌خوردیم، در مبارزه امیر قاسمی‌نژاد هم اشتباه داوری نمایان بود و اگر این مسابقه را می‌بردیم به طور قطع سوم می‌شدیم.

جمالی حضور در مسابقات مختلف بدون مرزی و کسب تجربه را راه حلی برای کسب نتیجه جودو ایران عنوان کرد و در این باره توضیح داد: جودوکاران ما در سال 6 تا 7 مسابقه را تجربه می‌کنند در حالی که کشورهای دیگر حداقل به 30یا40 مسابقه اعزام می‌شوند، حضور مستمر در رقابت‌ها، شرکت در اردوهای مشترک و تمرین کردن وتن به تن شدن با حریفان با تجربه عاملی در رشد و کسب نتیجه جودو ایران خواهد بود، اگر بچه‌های ما تجربه بیشتری داشتند و در مسابقات زیادتری شرکت کرده بودند دست خالی از اینچئون باز می‌گشتیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: جمالی ، داور ، برنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار