موضوع مگس سفید ربطی به سازمان محیط زیست ندارد/ میزان آب مصرفی در تهران 2 برابر الگوی مصرف جهانی

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست در مقابل دفع مگس‌های سفید در تهران تکلیفی بر عهده ندارد و متولی اصلی آن سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه‌ی مراسم هم اندیشی ایران و محیط زیست معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در مورد مگس سفید آفات وارد شده بر درختان گفت: مسئولیت مقابله با مگس‌های سفید بر عهده‌ی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دفع نباتات است چرا که این مگس آفتی است که مختص درختان است و وزارت کشاورزی نیز مسئول بخش کشاورزی و آفات درختی است و ربطی به سازمان محیط زیست ندارد.
 
ابتکار با تکذیب این که حبس سازمان محیط زیست را برای مقابله با مگس‌های سفید فراخوانده اظهار داشت: هنوز سازمان اخطار رسمی دریافت نکرده و تنها به صورت رسانه‌ای این اخطار را دریافت کرده ایم.
 
وی در ادامه بیان داشت: بر اساس مصوبه قانون بودجه 93 بخش از اعتبارات صندوق توسعه به عنوان تسهیلات برای فعالیت‌های مشترک با محیط ‌زیست در نظر گرفته شده است.
 
وی  افزود: در این راستا یک تفاهم اولیه با صندوق رفاه تنظیم شده است تا تسهیلات قابل قبولی را برای کمک به صنایع  ارائه دهیم تا به وسیله‌ی آن بتوانیم آلودگی هوا، تصفیه سپاب‌ها را مدیریت کنیم.

وی در خصوص آلودگی آب در استان‌های شمالی گفت: متاسفانه در استان‌های شمالی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ها‌ی خانگی به تاخیر افتاده است که این طرح ها نقش اصلی را در پارک سازی ساحل‌ها و دریای‌خزر و شهرک‌های صنعتی ایفا می‌کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا دولت و وزارت نیرو و برنامه‌هایی را در نظر گرفته است، اما حل شدن این معضل همکاری استانداران و افراد  را می‌طلبد.

ابتکار در مورد بحران کم آبی در کشور افزود:ما باید به درستی از منابع آبی که در دسترس داریم نگه‌داری کنیم، ایران کشوری است که تبخیر آب در آن بد است پس از تکنیک های درستی برای حفظ آب استفاده کنیم.

وی در خصوص آب مورد استفاده در بخش کشاورزی بیان داشت: وزارت کشاورزی برنامه‌هایی را در این راستا در نظر گرفته است تا به وسیله‌ی آن بتوان آب مصرف شده در بخش کشاورزی را کاهش داد.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه به این نکته اشاره کرد: برای ل مشکل کم آبی باید مصارف خانگی را اصلاح کنیم متاسفانه آب مصرفی در تهران 2 برابر الگوی جهانی صحیح مصرف است و استفاده‌ی نامناسب از آب های زیرزمینی یکی دیگر از عوامل کم آبی است.
 
وی در پایان در خصوص نقش کارگاه و کارخانه‌های اماراف تهران در ایجاد ریزنگهای سفید گفت: در اطراف تهران کارگاههای گچ و ماسه و کارخانه های کوچک معدنی وجود دارد که گشت‌های بازرسی در حال رسیدگی به آن ما هستند تا فعالیت‌های آن همراه با اصول بهداشتی باشند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مگس ، سفید ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار