میر گلوبیات گفت: متاسفانه علیرغم اینکه تلاشهای زیادی برای روشن شدن وضعیت زیرمیزی شد، هنوز این پدیده در حال ارتکاب از سوی برخی از پزشکان است.

شهلا میر گلوبیات عضور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحثهای زیر میزی علیرغم پرحاشیه بودن و جنجالهای رسانه‌ای که در پی داشت، هنور به یک سرانجام روشن نرسیده است و به قوت خود باقی است. 

وی گفت: نه تنها پزشکان بلکه هر کسی در هر جایگاهی که هست باید به سطحی از درک و آگاهی برسد که در ازای کار اشتباه خود باز خواست شود و انتقاد را به سادگی بپذیرد. 

وی تصریح کرد: بیماران اولین گروه متضرر از پدیده شوم زیر میزی هستند لذا نباید وزارت بهداشت و یا مسئولین نظارتی، در این مقوله بی‌تفاوت عمل کنند. 

وی با بیان اینکه هنوز در مقابله با پدیده زیرمیزی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در تمام دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است اگر از پزشکی در خصوص اخذ زیر میزی شکایت کرد باید برای پزشک متخلف جریمه در نظر گرفته شود و از مزایای شغلی‌اش محروم گردد تا زمینه ارتکاب مجدد زیر میزی برطرف گردد. 

وی یادآور شد: اگر دانشگاهها در بررسی این موضوع با جدیت وارد عمل شود، می‌توان در یک ارزیابی ۶ ماهه ریشه زیر میزی را به راحتی خشکاند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار