وزیر امور خارجه مصر در مصاحبه‌ای تلویزیونی با تاکید بر نابودی داعش در خاک سوریه، خواستار خشکانده شدن منابع مالی گروه اخوان المسلمین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المصری الیوم: "سامح شکری"در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی "الحیات"با اشاره به اینکه مصر شریک در ائتلاف بین‌المللی-عربی بر ضد داعش و تروریسم است، یادآور شد: مصر از طریق کمک سیاسی و همبستگی فضا را برای ایجاد ائتلاف با هدف نابودی نه فقط داعش بلکه تمامی گروه‌های ترویستی که در عراق، سوریه، لبنان، نیجریه و کشورهای دیگر فعال هستند، فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد: گروه داعش باید از خاک سوریه ریشه‌کن شود؛ این موضوع ارتباطی با اوضاع سیاسی این کشور نداشته و خود سوری‌ها باید در این مورد اقدام کنند.

وزیر امور خارجه مصر افزود: داعش ملت سوریه را نمایندگی نکرده و جزئی از بافت این کشور هم نیست.

"سامح شکری"  همچنین خواستار خشکانده شدن منبع مالی گروه اخوان‌المسلمین در لیبی شد.


 وزیر خارجه مصر  همچنین، ضمن بیان اینکه "ایران کشور بزرگی در منطقه است که منافعی برای خود دارد" تأکید کرد که روبط ایران و مصر شاهد هیچ گونه تغییر مثبت یا منفی نبوده است.

شکری درباره دلیل عدم دیدار "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر با "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: روابط دو کشور شاهد تغییرات مثبت یا منفی نبوده و به حدی نرسیده که دیدار دو رئیس جمهور میسر شود.

شکری در پاسخ به این سوال الحیات که آیا شما از نقش منطقه‌ای ایران بیم دارید یا اینکه نقش ایران بزرگتر از آنچه هست نشان داده شده گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه است که منافعی دارد، موضع ایران در خارج از مرزهایش برای حفظ منافعش است. اما تا زمانیکه خدشه‌ای به امنیت ملی عربی وارد نکرده است، این مسئله  مد نظر مصر و برادران عربش خواهد بود.

وزیر خارجه مصر درباره نقش ایران در ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش گفت: طرف‌های بین المللی متعدد اعلام کرده‌اند که آماده مبارزه و مقاومت علیه تروریسم در منطقه هستند، اگر ایران نیز آمادگی مبارزه با تروریسم  را دارد این کشور نیز عضوی از جامعه جهانی به شمار می‌رود و باید در این تلاش‌ها نقشی ایفا کند.



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار